Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 14 Oktober 2009

Pembedahan PAS

Oleh Penarik Beca

Peduli apa siapa yang menang, sama ada Barisan Nasional yang menang atau Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad yang sebenarnya menang. Yang penting, PAS kalah di Bagan Pinang.Saya tak dan lagi nak tulis apa-apa. Tetapi, saya setuju dengan pembedahan demi pembedahan yang dilakukan terhadap PAS

(Sila lihat berita Malaysiakini "PAS VP tells why non-Malays ditched Pakatan" dan "PAS gagal, dekati pengundi waktu pilihan raya").

Walaupun begitu, saya berbeza pandangan dengan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yang menyatakan:

"To some extent a certain percentage might have been influenced by Prime Minister Najib Razak's '1Malaysia' concept".

Saya tak fikir sampah sarap seperti '1Malaysia' itu diambil peduli oleh rakyat Malaysia atau para pengundi di Bagan Pinang. Yang menjadi masalah ialah apa persepsi terkini mereka terhadap PAS dan Pakatan Rakyat (PR).

Dari awal lagi, saya dah katakan bahawa PAS kalah kepada strategi orang-orang Umno (sila lihat posting bertajuk "Tahniah Azeez! Hang menang, orang PAS kalah").

Mampoih pi la depa guna strategi serang markaz PAS ka, debik orang PAS ka, punggai orang PAS dengan batu ka (hatta sehingga keputusan telah diumumkan pun, beberapa kereta di tepi-tepi jalan dekat markaz pilihan raya PAS rosak akibat dibaling dengan batu - batu besaq pulak tu), tetapi mereka berjaya dengan strategi itu.

Depa dapat alihkan kerja orang PAS dengan strategi itu.

Awat? Hampa marah depa ganas? Kalau keganasan boleh menangkan mereka, apa lagi pilihan mereka? Yang kita, strategi apa? Jangan dok ralit nampak salah orang ja, mari kita bedah PAS dulu.

Takat ni dulu. Sehari dua ni ada saja hal. Komen-komen yang berlambak tu pun saya akan moderate kemudian. La tak dan nak buat. Ni nak kena keluaq pulak ni. Salam!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch