Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 4 Februari 2010

Bank Islam selalu sedut duit di Mesin ATM


Tersungkur di mesin ATM Bank Islam

relevan sokmo

Oleh kerana poket kawan telah berlaku kesusutan dengan RM..setelah berhari hari membayar segala hutang piutang membayar segala bil bil yang tertunggak dan tidak tertunggak maka duit pun tingallah beberapa helai nipis dengan jumlah mata wang yang amat tidak memberangsangkan..

Maka kawan pun melangkah longlai untuk mengeluarkan RM yang masih bersisa disebuah bank ternama didalam bandar tempat kawan ini..

mesin menjadi gelap

Setelah memasukkan kad..dan mengesahkan no pin..kawan pun terus ke menu baki.. masih berbaki lagi rupanya..kawan tekan pula kearah pengeluaran dan menekan RM150..'' Plap !!!..dengan tiba tiba mesin ATM tersebut menjadi gelap..hilang semua angka dan ayat ayat yang tertera pada skrin...

'' Arh ..sudah ''...kawan terus mendapatkan seseorang yang bertugas di kaunter bank tersebut seorang wanita yang manis sentiasa tersenyum..kawan bagitau dia mesin tersebut tiba tiba jadi gelap dan kad ATM kawan masih dalam mesin itu..

Tiba tiba pak Guard yang mengawal sekitar mesin tersebut memanggil kawan bahawa kad ATM kawan telah keluar ..tapi skirn masih gelap lagi..pertugas kaunter memberitahu kawan.. cuba mesin yang disebelah pula..Ohh! baki telah susut..pengeluaran dibuat sebanyak RM150..

Kawan mendapatkan pertugas kaunter dan beliau berkata..'' Encik isi borang aduan ni dan tunggu sepuluh hari bank kami akan memasukan semula RM150 encik itu..kata beliau dengan lembut..

Dan kawan mula bercakap dengan nada yang agak tinggi.. '' Macam mana kalau saya terdesak sangat nak menggunakan wang seperti hendak membayar loan kereta yang sudah tertunggak 3 bulan atau pun jika saya hendak membayar hantaran perkahwinan dalam dua ke tiga hari lagi..adakah saya akan menunggu untuk sepuluh hari juga...

vendor lain

'' Yerr..sebab mesin ATM ini ada vendor (baca kroni Umno Bn) lain yang uruskan..borang yang encik isi tadi kena hantar ke Kuala Lumpur dahulu '' jawab petugas kaunter itu semacam tidak mahu bertanggungjawab.

..Kawan melangkah keluar dengan longlai..dalam hati mula berkira kira mau tutup sahaja akaun kawan dibank ini.

Nama saja Bank Islam tapi tak jaga prinsip Islam menjaga kepentingan pelanggan. Perkara yang sama berlaku kepada isteri saya di Bank Islam Kluang Johor

2 ulasan:

  1. Hmm...
    Sepatutnya pihak bank berkenaan boleh periksa jumlah baki wang dlm mesin tu buat balance check.
    Risau juga aku klu nak masuk duit dlm bank ni, akaun pasti semua dlm bank ni.
    Ada jaminan tak dr pihak bank jika perkara diatas berlaku?

    BalasPadam
  2. Tk Pas Bakri

    Ada cadangan nak buat repot polis, sekiranya duit kita hilang...

    BalasPadam

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch