Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 28 Julai 2010

Empangan Iowa AS pecah, Tasik hilang menjadi selut dan bangkai ikan


Waters meletup melalui patah Tasik bendungan Delhi di Timur Laut  Iowa Reuters - Limpahan air melalui Empangan Tasik Delhi yang rosak di timur laut Iowa Amerika Syarikat ...

Des Moines, Iowa - berekar-ekar kawasan dipenuhi lumpur dengan bangkai ikan mati melanda kediaman ratusan penduduk Iowa timur Isnin, selepas sebuah empangan dan resort peranginan di pekan mereka pecah termasuk hotel tasik yang menghadap sebuah sungai kecil.

Paras air Empangan Tasik Delhi di Delaware County yang meningkat mendadak di Sungai Maquoketa pada hari Sabtu lalu memusnahkan seluas sembilan batu-panjang tasik dan hotel yang berdekatan yang bernilai tinggi.

"Air sudah kering, bangkai ikan yang mati dibawah lantai menyebabkan pemandangan yang nampak tak cantik" kata Irv Janey dari Marion, yang memiliki kondominium di Tasik Delhi. "Ini adalah suatu tempat rekreasi yang indah dan untuk melihatnya dibersihkan, itu hanya akan membuat jiwa anda sakit."

Hujan lebat minggu lalu dipaksa sungai ke tahap belum pernah terjadi sebelum ini, menyebabkan bahagian tanah dari empangan runtuh dan menghamburkan air deras ke hilir.

Bahagian konkrit empangan masih tetap kuat, tetapi tanah bersebelahan empangan yang membengkak dan rosak terbarai menyebabkan sekitar separuh dari 1,000 rumah dan pondok-pondok di atasnya musnah. Tasik segera dikosongkan.

"Kami mempunyai lebih dari $ 100 juta nilai rumah di tasik ini , dan tidak satupun dari harta mereka terselamat ketika air melimpah di depan rumah dan premis mereka," ujar Jim Willey, pengarah Persatuan Rekreasi Tasik Delhi. "Anda punya rumah dengan tasik atau rumah rata dengan lumpur"



AP


1 ulasan:

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch