Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 18 November 2010

Menghadap kiblat


Renggam : Sempena Aidiladha, selepas solat sunat hari raya semua adik beradik, ahli PAS dan masyarakat sekitar berkumpul di rumah Mak di Kampung Melayu Renggam bagi menjalankan ibadah qurban. Acara tahunan PAS Cawangan Bandar Renggam kali ini seperti biasa berjaya menumbangkan seekor lembu setiap tahun semenjak 10 tahun yang lalu. Walaupun hanya seekor tetapi yang penting ialah istiqamah mengumpul peserta setiap tahun dan alhamdulillah ianya menjadi ibadah rutin yang mendapat sambutan.

Lembu sampai pukul 2.00 pagi malam raya dan nampak agresif, warna cokelat cerah dan fizikal badannya besar berharga RM2800.

Semasa menumbangkan lembu banyak tenaga diperlukan, pada awalnya kedudukan lembu tak mengadap kiblat, ajaibnya lembu tersebut cuba bangun dan berbaring tepat mengadap kiblat dengan sendiri. Kejadian ini disaksikan oleh semua yang hadir dan rasa hiba sehingga menitiskan air mata.

Sebanyak 108.5kg daging segar dari lembu qurban ini dan berjaya diagih-agihkan kepada penduduk sekeliling Kampung Melayu, Taman Sri Jaya dan Kampung Tengah. Yang pasti peserta qurban puashati, sukarelawan ikhlas beramal dan masyarakat dapat agihan daging dengan adil.

Sebaghagian tulang dibuat sup tulang gearbox dan rasanya amat sedap dan manis, sungguh menyelerakan menjadi hidangan juadah jamuan sekeluarga.

1 ulasan:

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch