Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 11 November 2010

Qurban Dun Kahang tukar tarikh


Peserta qurban mendapat nasihat dari beberapa sahabat yang arif untuk menukar tarikh penyembelihan qurban PAS Kawasan Sembrong (Dun Kahang) dari hari sabtu 20 Nov 2010 /13 Zulhijjah 1431 yang sepatutnya masih termasuk dalam 3 hari tasyrik waktu penyembelihan qurban, minta di tukar hari Jumaat.

Walaupun agak ketat masa kerana solat jumaat tetapi itu lebih menyedapkan hati peserta qurban.

Masalah timbul bila kerajaan Saudi menetapkan tarikh wukuf pada 9 Zulhijjah itu pada hari Isnin, cepat satu hari maka Aidiladha jatuh pada hari selasa 10 Zulhijjah / 16 Nov 2010 sedangkan kerajaan Malaysia dan beberapa negara jiran tetapkan hari raya pada hari rabu 17 Nov 2010.

Bimbang hari sabtu dah tak termasuk hari berqurban dan akhirnya ibadah qurban menjadi sembelihan biasa saja. Bilakah agaknya pemimpin negara umat Islam akan bersatu...jauh sekali...nak tetapkan hari kebesaran Islam pun tak boleh, bertelagah sesama sendiri yang ada, patut regim yahudi laknatullah tak takut kepada kita...Wallahuaalam.

1 ulasan:

  1. penetapan bulan qamariyah adalah berdasarkan rukyah dan hisap, apabila proses rukyah dilakukan dan xnampak pun anak bulan, maka kita genabkan bulan Zulkaedah 30 hari. Jadi betullah 10 zulhijjah jatuh pada 17 Nov. Kita kena ikut kerajaan M'sia sebab kita tinggal di Msia.

    BalasPadam

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch