Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 10 Ogos 2009

Isu Arak Selangor : Pegawai Penguatkuasa Rosli (Ahli Umno) Bertindak Diluar Bidang Kuasa



Shah Alam : Isu Arak yang menjadi perbualan hangat atas tindakan penguatkuasa Majlis Perbandara Shah Alam (MBSA) bernama Rosli yang juga orang kuat Umno Barisan Nasional. Walaupun kerajaan Pakatan Rakyat telah mengambil alih pentadbiran tetapi ramai kakitangan dibawah regim dulu tidak dibuang sebaliknya atas dasar kebajikan terus diambil bekerja dengan kerajaan baru.

Kejadian dikatakan berlaku di premis 7 eleven di syeksyen 8. YB Ronnie Liu dari DAP memaksa Rosli yang merampas minuman keras di premis tersebut memulangkan semula kerana premis tersebut ada lesen minuman keras. Tindakan Ronnie ni betul.

Siapa yang ada kuasa menyita minuman keras sebenarnya, adakan JAIS, Polis, Kastam, MPSA atau imegresen? setakat ini tidak ada undang-undang kecil akta penjualan arak dari dijual di kawasan majoriti melayu. Apa maksud kawasan majoriti melayu adakah 80 peratus atau 51 peratus dah memadai? Yang pasti Rosli bertindak diluar kuasa beliau.

Isu ini isu baru yang PR tidak lagi berbincang secara menyeluruh semasa membentuk pakatan.

Undang-undang kecil dan tindakan prosedur yang standard atas kepentingan Islam mesti dibuat selain dari kawalan sendiri oleh pemilik perniagaan dan pekerjanya.

Ini mungkin perangkap Umno untuk memecahkan pakatan yang menggunakan Rosli sebagai alat dengan mengapi-apikan YB Ronnnie Liu serta YB Dr Hassan Ali. Bawa berbincang sekiranya ada asas YB.

Kenyataan Menteri Besar yang berterima kasih kepada pemilik perimis terdiri dari 7-Eleven, KK Supermart and 99 Speedmart – yang menghadiri mesyuarat hari ini atas komitmen untuk menyelesaikan kemelut tersebut.

Dalam mesyuarat tersebut kesemua premis yang beroperasi bersetuju dengan sensitiviti penduduk tempatan malah pihak 7-Eleven sudah menghentikan jualan minuman keras di 10 lokasi dari 17 kedai milik mereka di Shah Alam bermula 5 Ogos 2009.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch