Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 24 Jun 2010

BEZA PELABUHAN MALAYSIA DENGAN PELABUHAN SWEDEN



Perbezaannya Kerajaan Sweden terus boikot kemasukan kapal kargo Israel walaupun Kerajaan mereka bukan Kerajaan Islam macam Malaysia. Kabinet Malaysia mengutuk Israel berkenaan bantuan Gaza tetapi tiada tindakan kepada kapal-kapal dagang di Pelabuhan Klang.

STOCKHOLM: Pekerja pelabuhan di Sweden mula memulaukan kapal dan kargo Israel selama seminggu semalam sebagai protes terhadap serangan komando negara Yahudi itu ke atas konvoi kapal bantuan antarabangsa yang menuju ke Gaza untuk menghantar bantuan kemanusiaan bulan lalu.

Kira-kira 1,500 anggota Kesatuan Pekerja Pelabuhan Sweden memulakan boikot itu di semua pelabuhan di Sweden semalam sehingga 29 Jun ini.

“Walaupun barangan Israel tiba dengan lori untuk dipunggah ke atas kapal, pekerja pelabuhan tidak akan mengusiknya,” kata ketua perunding kesatuan itu, Per Helgesson.

Kesatuan itu menyokong konvoi bantuan antarabangsa berkenaan dan menuntut Tel Aviv supaya menhttp://www.blogger.com/img/blank.gifamatkan sekatannya sejak lebih tiga tahun terhadap wilayah Palestin.

Beberapa orang aktivis Sweden turut serta dalam konvoi kapal banhttp://www.blogger.com/img/blank.giftuan yang diserang tentera Israel 31 Mei lalu. – AP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch