Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Jumaat, 30 Julai 2010

Toyota terkena lagi


Lagi kereta TOYOTA kena Recall

Kereta ni takde jual kat Malaysia rasanya. Apakah ini bermulanya lagi sekali Japanese Bashing oleh US setelah kejatuhan teruk (bangkrap?) GM dan Chesler? Sebelum benda-benda ini timbul, TOYOTA menjadi pengeluar NO 1 kereta di dunia dan pertama kali syarikat Jepun mencecah jualan 3 Trillion.

Selain TOYOTA, Honda pun kena jugak. Nissan 100% ok ke? Jangan lupa CEO Nissan bukan lagi Jepun tetapi Carlos Ghosn. GM juga telah dicadangkan berkolobrasi dengan Nissan dan Renault yang Carlos merupakan CEOnya... fikir-fikirkan. Its all about economy. Musykil bagaimana ia boleh lepas padahal GOA merupakan check system paling sukar di dunia.

Toyota tarik balik 480,000 kenderan keluarannya

Toyota Motor mengatakan itu adalah mengingati sekitar 480.000 kenderaan dari 2 model di seluruh dunia kerana masalah yang boleh menyebabkan kehilangan kawalan kemudi atau pemanduan.

Pembuat kereta Jepun mengumumkan pada hari Khamis bahawa mengingati akan mempengaruhi sekitar 400.000 sedan Avalon dijual 2000-2004 di Amerika Syarikat, Jepun dan negara-negara lain. Ini juga akan ingat 80.000 Lexus LX 470 SUV dijual antara 2003 dan 2007.

Toyota mengatakan ada kelemahan dalam kunci kemudi Avalon's. Dalam kes terburuk, boleh retak dan mengakibatkan kehilangan kawalan kemudi.

The Avalons ditarik dibuat di Amerika Syarikat. Mereka dieksport ke Jepun dan dijual dengan nama, Pronard. Toyota mengingati lebih daripada 6.700 kenderaan ini di Jepun.

Untuk Lexus LX 470, mungkin batang stereng/kemudi boleh terkeluar dari landasannaya ketika melintasi sebuah bonjolan besar. Hal ini juga boleh mengakibatkan kehilangan kawalan.

Toyota juga mengingati lebih daripada 9.600 model Land Cruiser di Jepun.

1 ulasan:

  1. bagus le kalau toyota mengambil risiko dan mengakui kelemahan kepada keluarannya, kalau kereta malaysia, hampeh, gua beli viva, hari pertama je keluar dari perodua, stereng dah geleong, macam kepala but kereta malaysia, macam cibai, macam sial, macam pundek

    BalasPadam

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch