Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Ahad, 11 Julai 2010

Zionis : Umno-BN Talam Dua Muka

Oleh Fazli Othman

SHAH ALAM 11 Julai - Pakatan Rakyat berpendapat Perdana Menteri telah menipu rakyat Malaysia serta berbohong di dalam parlimen kepada anggota Dewan Rakyat yang menyokong usul mengecam rejim Zionis Israel hubung serangan ke atas 'freedom flotilla' menghantar bantuan kemanusiaan ke Semenanjung Gaza itu serta menipu rakyat Malaysia sedangkan pada masa yang sama kerajaan Umno-Barisan Nasional menjalin hubungan dagangan dengan negara haram tersebut.

Sehubungan itu Pakatan Rakyat mengemukakan usul untuk mengheret Datuk Seri Najib Razak ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan di bawah Peraturan Mesyuarat 36(12) namun Speaker, Tan Sri Pandikar Mulia menolaknya atas alasan hujah dan kenyataan yang dibuat di luar Dewan dalam apa bentuk sekali pun adalah di luar ruang lingkup maksud Peraturan Mesyuarat 36(12) walaupun Menteri Pengangkutan mengesahkan Malaysia mempunyai hubungan dagang dengan Zionis Israel.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berkata jelas Najib telah bersikap hipokrit dengan menipu parlimen dan rakyat.

"Apa guna kita mengecam sedangkan pada masa yang sama kita membantu memperkukuhkan ekonomi Zionis Israel melalui hubungan perdagangan yang telah dilakukan oleh kerajaan yang dilakukan secara rahsia.

"Kerajaan Umno-BN tidak ada dasar yang tegas terhadap Zionis Israel dan sememangnya 'bermain mata' dengan negara itu," tegas beliau Khamis lalu semasa bangkit membantah tindakan Speaker menolak usul tersebut .

Mahfuz juga meminta penjelasan mengapa tidak ada penafian daripada kerajaan bahawa negara tidak ada hubungan dagangan dengan rejim Zionis itu.

Tambah beliau, semasa perbahasannya dalam pembentangan Rancangan Malaysia Ke-10, beliau telah mendedahkan bahawa perpustakaan di Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri jelas menunjukkan peluang bagi usahawan dan peniaga di Malaysia dengan negara haram tersebut.

"Kerajaan sepatutnya memberikan maklum balas secara bertulis daripada kementerian terbabit kepada saya kerana perkara itu dibangkitkan semasa membahaskan RMK-10.

"Yang DiPertua sepatutnya mengarahkan kepada kementerian terbabit memberikan jawapan kepada persoalan saya, apa kedudukan dakwaan tersebut, betul atau pun tidak?.

"Hari ini kerajaan Umno-BN menuduh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai hubungan dengan Yahudi tetapi pada masa yang sama kerajaan Umno-BN yang sebenarnya mempunyai hubungan akrab dengan negara haram Israel itu," tegas Mahfuz semasa memberikan penjelasannya kepada Speaker.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch