Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 26 Ogos 2009

Makanan Murah, Kopiah Mahal Di Permatang Pasir




Foto Kopiah bermutu tinggi berjenama Salam yang menjadi persaingan kepada Kopiah Barakah. Kopiah atau Kufiah yang berfesyen kini menjadi tarikan terutama kepada pencinta agama kerana kualitinya. Kopiah berekabentuk ini menjadi eksesori masakini yang dipakai oleh pemimpin PAS dan Ulama yang menjadi ikutan ramai.


Permatang Pasir : Makanan di Permatang Pasir masih murah, beruntung sekiranya dapat duduk di sini kerana harga makanan jauh lebih murah berbanding di Johor. Perkara ini disebutkan oleh Ustaz Atan yang juga TPJ PAS Negeri Johor yang terkejut kerana beliau bersarapan berat bersama 4 orang petugas dari Simpang Renggam Johor bayarannya tak sampai RM 10. Bayangkan, kopi Radix berharga serendah RM 1.20 manakala nasi lemak 50 sen dan teh O cuma 80 sen.

Dah lama saya berhajat membeli kopiah barakah yang halus jahitannya tetapi memandangkan harganya yang agak mahal sekitar RM 50, saya tangguhkan dulu hasrat tersebut. Pada hari Ahad 23 Ogos 2009, di sebuah gerai bersebelahan Markaz Besar PRK Permatang Pasir, Hj Sheh sahabat saya, menunjukkan saya kopiah Salam yang sama mutunya dengan Kopiah Barakah dengan harga RM 30 sahaja. Apalagi beliau membeli 2 biji kopiah dan saya sapu sebiji. Dapat berjumpa dengan pembuat kopiah dan hari tu memang dia buat tawaran khas. Alhamdulillah, mungkinkah harga kopiah akan turun lagi di masa depan. tunggu dan lihat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch