Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 20 Ogos 2009

PAS Mesti Menang : Jangan Jadikan PAS Tercorot Dalam Pakatan



Oleh KAMARUZAMAN HELMI

Medan pertempuran di Permatang Pasir sudah dirasmikan. Hanya dua calon bertanding, seteru tradisi zaman berzaman, PAS dan Umno.

Walaupun kawasan ini terletak dalam kubu Anwar Ibrahim, namun wibawa Parti Islam sedang diuji. Tekanan di Manek Urai akan diperpanjangkan ke sini. Umno sedang ghairah memastikan ia bukan lagi "menang dalam kalah" tetapi akan meraih kemenangan mutlak.

Secara peribadi saya risau dengan situasi di Permatang Pasir, segalanya boleh berlaku, pengundi mungkin mahu melakukan kejutan. Dan penggerak kempen harus berfikir untuk berdepan keputusan mengejutkan itu.

Benar, PAS hanya ada satu kerusi di Pulau Pinang, dan ia tidak boleh kalah di sini, malah untuk merosot majoritinya pun harus dielakkan. Justeru, aktivis PAS harus bersiapsiaga menghadapi pertarungan paling sengit yang menentukan maruah dan masa depannya. Cukuplah dengan kejutan di Manek Urai.

Kita tidak mahu petugas kempen merasa selesa dan syok sendiri sehingga membawa natijah yang merugikan buat PAS. Bersama parti-parti komponen seperti PKR dan DAP, maka PAS harus nampak berkembang maju.

Jangan sesekali meletakkan PAS berada di tempat paling bawah atau tercorot dalam ranking Pakatan Rakyat. Bukankah PAS harus mengambil tempat Umno yang kini menjadi parti tulang belakang dalam BN?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch