Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 16 Disember 2009

Kakitangan RISDA terpinggir, kesian


Foto Risda yang sepatutnya bukan hanya jaga kebajikan pekebun kecil tetapi kena prihatin juga masalah kakitangan yang dikatakan terpinggir

Saya ingin berkongsi satu cerita yang telah terjadi di Risda yang membuatkan ramai kakitangan Risda berasa seperti telah dipinggirkan oleh pihak pengurusan.

Kakitangan Risda yang telah lama berkhidmat, pernah dianugerahkan Anugerah Khidmat Cemerlang, sentiasa mencapai nilaian prestasi lebih 80% setiap tahun, selalu berjauhan dengan keluarga kerana desakan tugas, pernah diberi tugas menanggung tugas gred 41 sebelum ini malah mendapat sokongan kuat dari ketua mereka tidak terpilih langsung untuk mengisi jawatan tersebut.

Saya yakin bahawa ada ramai kakitangan Risda yang mempunyai kelayakan yang jauh lebih baik dalam semua segi berbanding mereka yang telah diterima untuk jawatan tersebut.

Campur tangan Ketua Pengarah

Campur tangan Ketua Pengarah Risda iaitu Dato' Izat Hasan diyakini telah mengganggu proses pemilihan kakitangan baru ini. Jika kata akhir datang dari mulut Ketua Pengarah maka kenapa perlu diadakan proses temuduga dan sebelum itu juga telah diadakan Risda Accessment Center (RAC) yang menelan belanja kira2 RM100,000.

Untuk makluman, Risda adalah satu badan berkanun persekutuan dan menggunakan skim perkhidmatan tertutup iaitu kakitangan RISDA hanya boleh ditukarkan di dalam perkhidmatan Risda sahaja dan tidak boleh sewenangnya ditukar ke agensi lain. Maka sewajarnyalah kakitangan Risda diberi keutamaan untuk meningkatkan kerjaya mereka di Risda.

Maka, jika sebegini yang berlaku dalam semua agensi kerajaan, adakah mutu perkhidmatan akan dapat ditingkatkan. Bagaimana pula pencapaian hendak diutamakan jika kebajikan tidak dijaga. Impaknya pasti akan dirasai oleh rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch