Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 14 Disember 2009

Universiti Simpang Renggam - Melahirkan Pakar Penjenayah



Foto pintu Penjara Simpang Renggam yang sepatutnya menjadi pusat pemulihan akhlak bukan pusat merekrut penjenayah

Ada 2 tajuk berbeza pada dalam isu Penjara Simpang Renggam

• Mekanisme pencegahan rekrut baru

• Pusat Tahanan itu sendiri

Mekanisme pencegahan rekrud baru

Yang ini KDN dibawah Dato Hishamuddin perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrut-rekrut baru muncul dari dalam suasana penjara.

Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu.

PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis dan buah-buah komunis. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam kononnya (sekarang sudah sesat).

Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrut dengan unsur-unsur gangster Cina) dan di sinilah muncul satu entiti baru bergelar MERAH atau 36. Satu entiti yang menggabungkan unsur PEKIDA dengan komunisme. Jika dalam PEKIDA Pak Long Burung bertaraf abang, dalam 36 dia bertaraf Ayah.

Kes yang sama terjadi pada penjenayah India. Penjenayah persendirian dan berkumpulan kecil akan menjadi besar selepas keluar dari Pusat Tahanan Simpang Renggam. Pelbagai ilmu, teknologi, jaringan, kemahiran akan diperoleh dari situ. Pusat Tahanan Simpang Renggam seumpama University Jenayah Malaysia.

Jadi, KDN perlu mengambil tajuk ini dengan serius. Satu kajian dan sistem pemangkin perlu dilaksanakan kerana ianya membarah dan kembali menyusahkan orang awam.

Pusat Tahanan itu sendiri

Pusat Tahanan Simpang Renggam TIDAK BOLEH ditutup semata-mata kerana taktikal politik Samy Vellu, atau taktikal politik Umno BN itu sendiri. Samy Vellu bagi bola tangguh, UMNO smash untuk kelihatan juara kaum. Kemudian UMNO bagi bola tanggung pulak, MIC smash untuk dilihat juara kaum.

Pusat tahanan itu perlu kekal bagi menahan dan mencegah jenayah. Cuma isu tajuk di atas perlu diselesaikan. Pusat Tahanan perlu kekal sama ada di Simpang Renggam atau dipindahkan ke tengah pulau atau ke mana sahaja. Untuk tajuk pusat tahanan.

Sekali lagi yang perlu diambil tindakan ialah pencegahan rekrut baru dalam pusat tahanan, sistem pemilihan tahanan yang perlu telus, tidak wujud elemen cuai yang mengundang padah pada orang yang tidak bersalah, keselamatan penduduk sekitar sekiranya berlaku kes lari.

Wallahualam. Sumber AT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch