Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 4 Ogos 2010

Akarnya dari Bangla?


Apakah Mahathir dari Chittagong?

Disaat ini saya di Dhaka, melakukan latihan untuk Jabatan Alam Sekitar Bangladesh.

Kami baru saja menyelesaikan serangkaian pedoman untuk membuat penilaian kesan persekitaran untuk jalan dan jambatan - dan lokakarya latihan pada dasarnya untuk mengajar pegawai DOE dan pemangku kepentingan lain bagaimana melakukan AMDAL baik untuk jalan dan projek jambatan (FYI banyak jambatan di Bangladesh cukup besar kerana sungai-sungai besar yang membedah negeri. Jambatan terbesar yang sedang dirancangkan adalah salah satu yang membentang 6 km di atas sungai Padma).

Mahathir menjadi pahlawan bagi rakyat Bangladesh kerana dia "memperjuangkan untuk Dunia Ketiga" dan membawa "perkembangan besar ke Malaysia". Dia adalah rol model mereka dalam bidang politik.

Rata-rata orang Bangladesh yang saya temui dalam pekerjaan saya juga yakin bahawa ayah Mahathir datang dari Chittagong.

Chittagong adalah bandar kedua terbesar di Bangladesh, yang terletak di sebelah selatan, berbatasan dengan Myanmar (lihat peta di bawah).


Sebahagian besar perbualan saya pergi pada sesuatu seperti ini:

Aku: "Apakah benar bahawa ayah Mahathir datang dari Chittagong?"

Bangladesh: "Kita tahu bahawa ibunya dari Malaya tetapi ayahnya pasti datang dari Chittagong"

Aku: "Bagaimana anda tahu bahawa"

Bangladesh: "Kerana orang-orang di Chittagong mengatakan kami ini"

Aku: "Saya fikir ayahnya dari Kerala, India"

Bangladesh: "Tidak, ayahnya pasti dari Chittagong. Definitely a Bangla”. Pasti Bangla ".

Bangladesh lain: "Kamu tahu, ketika Mahathir datang ke Bangladesh ketika dia perdana menteri anda, dia melawat desa di Chittagong".

Aku: $%#@*&#
. .
. .


Sepanjang hidupku, buku-buku sejarah mengajar bahawa Mahathir adalah dari Kerala, India.

Sekarang mereka kata dia sebenarnya dari Chittagong, Bangladesh.

Ibrahim Ali tentu tak gembira mendengar berita ini.

Sudah sampai waktunya saatnya untuk membakar buku-buku sejarah palsu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch