Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Selasa, 10 Ogos 2010

Hasil pasir dipulang kepada rakyat



KSSB sumbang hasil pasir kepada ketua kampung
Ismail Hashim

SHAH ALAM, 10 Ogos: Kerajaan Negeri Selangor hari ini menunaikan janji memberikan keuntungan 10 peratus hasil pasir negeri itu kepada semua Pengerusi JKKK atau Ketua Kampung seluruh negeri itu.

Penyerahan itu disempurnakan oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan Selangor, Dr Yaakob Sapari semalam.

Seramai 368 pemimpin masyarakat itu dari sembilan daerah di negeri ini menerima sumbangan sekitar RM1793 seorang sebagai mengenang jasa mereka yang berhadapan terus dengan masyarakat akar umbi selama ini.

Haji Yaakob berbuat demikian selepas berucap dalam program Seminar Motivasi dan Majlis Penyampaian Sumbangan Hasil Kutipan Pasir Dari KSSB Kepada Ketua-ketua Kampung Negeri Selangor.

Dalam ucapannya, beliau berharap rakyat seluruhnya dapat menilai bagaimana perbezaan antara bentuk pentadbiran dua kerajaan BN dahulu dan PR sekarang.

Menurutnya, jika dahulu mereka memberikan hak kepada rakyat mengikut ‘warna’ tetapi kerajaan sekarang memberikan hak kepada sesiapa sahaja yang berhak menerimanya.

Beliau juga menarik perhatian semua ketua kampung agar memberikan perhatian dan bertanya khabar kepada semua lapisan anggota masyarakat tanpa mengira warna.

Katanya, kerana amalan memberikan hak milik rakyat kepada mereka yang sewarna sahaja dengan mengenepikan fahaman warna-warna lain selama inilah yang menyebabkan berlakunya perpecahan dalam masyarakat.

“Kita sering mendengar ‘Kerana nila setitik rosak susu sebelanga’, kerana itu, jika ada warna biru tua karat, maka rosaklah sesebuah kampung itu,” tegasnya sambil mendapat tepukan hadirin.

Namun, jelasnya, ketua kampung yang ada sekarang ini tidak boleh mengamalkan begitu, sebaliknya semua anggota masyarakat perlu ditarbiah agar yang biru tua menjadi biru laut dan hijau segar.

Sebelum itu, dalam seminar separuh hari itu dipenuhi dengan ucapan dari wakil-wakil kerajaan seperti Exco Hal Ehwal Islam dan Adat Melayu, Datuk Dr Hasan Mohamad Ali, Timbalan Exco Kebajikan, Sains dan Inovasi, Dr Abd Rani Osman, Timbalan Exco Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan, Shuhaimi Shafie, Pengerusi Jawatankuasa Dewan tentang PBT dan Tanah, Ng Swee Lim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch