Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 11 Ogos 2010

Ibadat yang menakutkan Yahudi

Sujud di Masjid al Aqsa memohon kemenangan Islam dari belengu Yahudi, bilakah agaknya umat Islam boleh solat berjamaah di masjid suci ketiga dalam Islam ini selepas Masjidil Haram dan Masjid Nabawi?
Sejuk hati melihat berpuluh ribu jemaah bersolat di negeri yang menghidupkan sunnah Rasul dan mendapat seorang pemimpin Tok Guru yang cintakan solat berjamaah.

Jika Subuh di atas ranjang, usah bercakap soal Palestin

“Sesungguhnya solat yang paling berat bagi orang munafik adalah solat Isya’ dan solat Subuh. Sekiranya mereka mengetahui apa yang terkandung di dalamnya, nescaya mereka akan mendatangi keduanya (berjemaah di masjid) sekalipun dengan merangkak” [HR Al-Bukhari dan Muslim]

Yahudi pernah mengatakan mereka bangsa yahudi akan mula berwaspada terhadap Islam jika jumlah Muslim yang solat subuh berjamaah di masjid jumlahnya sama banyak dengan jumlah kehadiran ketika solat Jumaat.

Mereka mengerti akan keistimewaan solat subuh. Nabi Muhammad SAW bersabda, kalau umat Islam tahu akan keistimewaan dan kebesaran solat subuh berjamaah, mereka pasti rela untuk merangkak ke masjid sekalipun, tatkala azan subuh berkumandang, juga sering diucapkan bahawa solat itu lebih baik daripada tidur (Asholatu Khoirum Minnauum). Zaman jahiliyah pun dihancurkan ketika waktu subuh.

Bila subuh memenuhi ruang masjid, Islam tidak akan dipijak-pijak

Sedihnya, di masjid-masjid yang mana umat Islamnya majoriiti sesebuah negara, sedikit sekali yang solat berjamaah ketika subuh, hanya beberapa orang sahaja yang hadir. Betapanya rendahnya martabat kita bila meninggalkan solat subuh berjemaah.

solat syif ke dua

Pernah diceritakan oleh seorang ustaz, di Vietnam yang mana pemerintahnya adalah kafir, solat subuh umat Islam di sana memang hebat, terpaksa menunggu syif kedua jika anda lewat kemasjid untuk solat berjemaah. Walaupun suasana Islam minoriti dengan kelengkapan yang serba kekurangan, umat Islam disana terlalu mengambil berat akan kepentingan solat berjemaah.

Dibandingkan dengan Malaysia, suasana ini jarang sekali dilihat. Lihat saja dimana-mana masjid, jumlah kedatangan yang ingin solat subuh berjemaah dapat dihitung hanya sekadar kelipan mata. Yang hadir pula golongan yang sudah hampir usia senja. Golongan muda? sekadar bermimpi sudah solat berjemaah. Kenapa ini berlaku di dalam negara yang majoritinya Muslim?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch