Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 14 Januari 2010

Danga Bay lubuk peminta sedekah














Foto wanita dan bayi dalam hujan

Anda sedang makan steamboat di tepi Pantai Lido (sekarang Danga Bay). Selesai anda makan, anda telah membuang sisa tersebut kedalam tong sampah.

Seketika kemudia datang seorang lelaki tua berbangsa India mengambil sisa-sisa tersebut dan makan dengan penuh berselera.

Dalam pada itu lelaki tersebut asyik membebel marahkan anak-anak beliau kerana membiarkan beliau jadi melarat sebegitu rupa.

* Kes ini dialami oleh aku sewaktu berdating ngan wife aku masa dulu-dulu. Gambar tak dapat dirakamkan kerana waktu tersebut aku hanya gunakan henpon Siemen C25.

pengemis yang duduk bersila

Semalam balik dari kerja, aku ke Pasar Malam Damnsara Damai, Pj. Terlalu ramai pengemis yang duduk bersila dan adakalanya melata diatas tanah.

Adakah ini salah satu taktik, tabiat atau memang tak boleh berjalan tak dapat aku pastikan dengan bukti yang nyata.

Membawa seorang bayi

Dalam banyak-banyak pengemis tersebut aku tertarik dengan seorang pengemis ni. Membawa seorang bayi yang mungkin baru berusia sebulan atau 2 bulan.

Ketika gambar ini dirakam hujan sedang turun renyai-renyai dan kandangkala agak lebat. Apa korang fikirkan tentang nasib bayi berkenaan. Paling penting sekali, cuba bayangkan seandainya kita ditempat pengemis berkenaan. Hidup penuh pancaroba... bersyukurlah atas nikmat yang Allah berikan kepada kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch