Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Jumaat, 8 Januari 2010

Muslimah berpurdah dikenakan denda 700 paund


Wanita yang menutup aurat pulak yang dikenakan denda sepatutnya yang mendedahkan dan menjolok mata yang kena. Kata negara bebas dan demokrasi kenapa larang penganut Islam berpakaian begitu? Sebenarnya mereka takut budaya Islam yang sopan menutup aurat jadi tren dan ikutan masakini.

Rabu Januari 7, 2010

Oleh Peter Allen

Wanita yang mengenakan purdah di tempat umum akan dikenakan denda lebih daripada £ 700 di bawah undang-undang baru yang ketat yang dirumuskan di Perancis.

Bilangan jadi dua kali ganda untuk laki-laki Muslim yang memaksakan isteri atau perempuan lain ahli keluarga mereka untuk menutupi wajah mereka.

Jean-Francois Cope, Presiden Nicolas Sarkozy Parti UMP yang berkuasa di parlimen Perancis, mengatakan undang-undang baru itu bertujuan untuk melindungi "maruah 'dan' keselamatan 'daripada perempuan.

Dia ditetapkan untuk mengajukan RUU di Majlis Kebangsaan selepas Sarkozy mengatakan cadar adalah 'tidak diterima' sebagai menggerunkan dan menjauhkan mereka non-Muslim, terutama di negara sekular seperti Perancis.

"Kami mahu larangan di tempat umum," kata Pak Cope, membuat jelas bahawa jilbab tidak akan dibenarkan dalam bangunan umum, maupun di jalan-jalan Perancis, kerana menggalakkan ekstremis.

Mr Cope berkata: "The mengenakan daripada burkha akan dikenakan denda, mungkin dari kelas ke-4, yang bermaksud 750 €."

Dia berkata denda akan berlaku untuk 'semua orang di jalan umum yang wajahnya tertutup sepenuhnya'.

Tapi dia mengakui bahawa larangan yang lengkap menghadapi rintangan hukum tertentu, termasuk kemungkinan cabaran sebelum Mahkamah Eropah untuk Hak Asasi Manusia dengan alasan bahawa itu menyekat kebebasan beragama.

lima juta Muslim

Perancis - rumah untuk lebih daripada lima juta Muslim, jumlah penduduk terbesar di Eropah - meluluskan undang-undang yang melarang kerudung dan simbol-simbol keagamaan lainnya di sekolah-sekolah pada tahun 2004.

Bergerak terbaru melarang pakaian seperti datang sebagai identiti kebangsaan mengamuk perdebatan antara mereka mempertahankan multikulturalisme, dan orang-orang yang beriman Perancis sedang dibanjiri oleh budaya asing.

Terlepas daripada kontroversi, sebuah laporan polis baru-baru ini mendedahkan bahawa hanya sekitar 400 wanita di mengenakan purdah ala Afghanistan dan Arab Saudi, tetapi tidak di negara-negara Afrika Utara di mana sebahagian besar pendatang-Muslim berasal dari Perancis.




Contribute a better translation

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch