Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Sabtu, 30 Januari 2010

Ku Li dipuji kerana berani mempertahankan hak kelantan menuntut royalti minyak










Ku Li dipuji kerana berani bertegas atas tuntutan royalti minyak

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, Feb 29: Pakatan Rakyat memuji pemimpin veteran UMNO Tengku Razaleigh Hamzah atas keberaniannya dan sifat non-partisan dalam membela tuntutan minyak Kelantan dan mengkaji semula Perjanjian Kerajaan Negeri dengan Kerajaan Persekutuan mengenai royalti minyak dan Petronas.

"Dia adalah pemimpin yang sangat berani, seorang yang berprinsip untuk partinya," Wan Rahim Wan Abdullah, MP untuk Kota Bharu dan bekas Pengerusi majlis perundangan Kelantan, kepada Harakahdaily.

"Bukan sahaja beliau bercakap untuk orang-orang Kelantan tetapi ia juga berusaha untuk memperbaiki salah guna oleh kerajaan persekutuan melalui cara mereka memperuntukkan wang dan geran kepada negara-negara yang berbeza, termasuk Sabah dan Sarawak," tambah Rahim Wan.

"Ini adalah masa kemuncak dalam UMNO-BN bersikap seperti seorang lelaki dan menghormati pembahagian keuntungan Petronas perjanjian dengan negara-negara pengeluar minyak, yang Kelantan adalah satu. Mereka seharusnya tidak mempunyai double standard dan memilih di Kelantan hanya kerana diperintah oleh PAS-Pakatan, "kata Hanipa Maidin, ahli jawatankuasa pusat PAS, kepada Harakahdaily.

Ku Li, Mantan Menteri Kewangan, yang merupakan pengerusi pertama syarikat minyak nasional Petronas, yang pada tahun 1980 pernah bertanding melawan mantan Perdana Menteri Mahathir Mohamad dan lebih baru-baru ini Perdana Menteri Najib Razak sebagai Presiden daripada UMNO.

Rakyat Kelantan yang memenuhi stadium yang tidak kurang dari 50.000 orang menunjukkan pendirian membantah sekatan pusat terhadap tuntutan royalti minyak bersama-sama Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan TG Nik Aziz Nik Mat, di Stadium Sultan Mohamed IV pada Selasa malam lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch