Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Selasa, 19 Januari 2010

Sejarah Asal-usul Melayu masih misteri


Foto klasik sampan melayu

Benarkah Melayu orang penduduk asal semenanjung.

Ini benar sejarah Malaysia. Ini berasal dari pasukan antropologi dari salah satu universiti Australia. Setakat yang saya tahu, itu asli, mengingat dari mana asalnya. Kena baca dan lihat apa yang boleh kita simpulkan.

HARI INI DALAM Sejarah
Kebenaran Revealed (dengan bukti)!


Pada bulan Jun 1998, kerajaan Malaysia telah menyewa sebuah kumpulan ahli dari seluruh dunia akan berkumpul di sini di Malaysia untuk sebuah projek penyelidikan yang selaras dengan sejarah kajian yang kami lakukan di sekolah menengah. Objektif daripada kajian ini adalah sederhana:

Objektif kajian

1. Untuk mencari bukti dan bukti-bukti yang menunjukkan orang melayu penduduk asal Malaysia dan mereka adalah perkauman dan agama pertama yang mendarat kaki mereka di Malaysia.

2. Untuk lebih mengukuhkan tuntutan mereka, pertama-tama mereka harus menemukan kubur daripada Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Lekiu dan lain-lain ... untuk menunjukkan kewujudan mereka sebagai perintis.

3. Batu Bersurat di Terengganu, mendedahkan bahawa agama Islam telah mendarat di Malaysia selama lebih dari tujuh ratus tahun yang lalu yang mana lebih mengukuhkan pendapat mereka.

Hang Tuah

Sejak Tahun 1999 (kalau saya tidak salah) atau tahun 2000, pengajian mereka tentang Hang Tuah lagi? Mengapa subjek yang popular hilang dalam tindakan? atau bukti menunjukkan sesuatu yang lain yang menyebabkan tindakan menghentikan silabus dan menyembunyikan fakta yang benar? Berikut adalah Bukti-bukti daripada penemuan oleh pasukan saintis, arkeolog, sejarawan dan kakitangan teknikal lain daripada Amerika Syarikat, Inggeris, Jerman, Canada, Yemen & Russia.

Bukti adalah:

1) Mereka akhirnya menemukan kubur Hang Tuah, Hang Jebat dan lain-lain, rangka mereka telah analisa dan sampel DNA yang diambil dengan keputusan menunjukkan:

Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Lekiu dan pasangan bukan berbangsa melayu! Mereka berasal keturunan cina muslim dari Tanah Besar China!

Kenapa mereka berada di Melaka? Jika anda kembali dalam sejarah, anda akan tahu bahawa mereka berada di sebuah misi untuk melindungi raja melaka daripada serangan oleh Kerajaan Siam (Thailand).

upahan

Jadi Hang Tuah bukan pahlawan Melayu! Mereka adalah upahan dan mereka tak perlu berterima kasih kepada Parameswara (yang berasal dari Sumatra) yang mendarat di Melaka dan mendakwa bahawa tanah melaka itu miliknya!

Hang Tuah dan teman-teman semua dari China, mereka sedang ditugaskan membantu Raja Melaka iaitu Parameswara yang meminta Maharaja Dinasti Ming untuk perlindungan!

Oleh kerana itu, warisan sejarah yang kaya daripada Baba & Nyonya sedang erat berkaitan dengan Laksamana Zheng He (Cheng Ho) yang kebetulan adalah seorang Muslim China sendiri! Itu sebabnya rangkaian sejarah Hang Tuah HILANG dari sejarah Malaysia sekarang.!

Nota: Ingat Puteri Hang Li Poh? - Semua nama keluarga 'HANG'

2) Para penyelidik yang disewa oleh kerajaan mendapati tertua nisan (kubur) di Kelantan pada tahun 2000.

Anehnya, batu nisan setidaknya 900 tahun! Lebih tua daripada yang disebut Batu Bersurat dan yang menarik adalah bahawa mereka semua berasal dari CINA!

Jika anda ingin bukti kebenaran daripada apa Penelitian menunjukkan, silakan menulis surat kepada Persatuan Federal Arkeologi & Penyelidikan dari Michigan, Amerika Syarikat.

Ini adalah alasan yang baik untuk mengingatkan bumiputra TIDAK untuk meminta China atau India untuk kembali ke tanahair ibunda mereka kerana mereka ada bukti menunjukkan bahawa orang melayu itu BUKAN orang asal tanah melayu!

"Pencari Kebenaran 'mengabadikan sejumlah kesalahan umum mengenai Parameswara dan hal-hal lain.

Nota sejarah yang merujuk pada atribut Parameswara sampai 3 sumber:

1. Portugis Gordinho D'Eredia, seorang pelaut Portugis dan seorang wanita dari Melaka Makasar, Referrer (circa 1600) dalam tulisan-tulisannya ke Melaka penguasa disebut 'Permicuri. " Tidak banyak maklumat lanjut muncul dari sumber ini. Sejarah Melayu misalnya, tidak menyebutkan suatu Parameswara sama sekali.

2. Tom Pires Para pelaut Portugis yang tinggal di Melaka, yang dimaksudkan dengan 'Xaquem Darxa' dan 'Modafarxa' dalam Suma Oriental 1513.

3. China Dinasti Ming (1368-1644) arkib mempunyai nota daripada lawatan ke Nanking daripada para utusan dan penguasa Melaka.

Ini adalah:

(a) Pai-li-mi-su-la di 1405

(b) putranya Mu-kan-sa-yu-ti-eh-sha pada 1414 dan

(c) cucunya Hsi-li-ma-ha-la-che di 1424

Ini kunjungan ke China dan istana Maharaja Yung-Lo harus membayar ufti kepada China dan mencari perlindungan dari serangan Siam. Masing-masing tiga di atas telah maksudkan sebagai:

(a) Parameswara

(b) Megat Iskandar Shah

(c) Sri Maharaja

Kedua lawatan ke China pada 1414 dan 1424 juga untuk melaporkan kematian dan Megat Parameswara Iskandar Shah masing-masing, dan untuk menegaskan kembali hubungan erat antara China dan Melaka.

Ketiga Penguasa dari Melaka dan mereka masing-masing utusan melakukan perjalanan ke China di salah satu kapal Laksamana Zheng He's (Cheng Ho) beberapa armada kapal-kapal.

Parameswara masuk Islam

Hal ini jelas daripada nota-nota yang pernah Parameswara masuk Islam. Dia adalah orang India Hindu atau India atau bangsa Melayu atau Melayu orang asli campuran Hindu yang meninggalkan Palembang di Sumatra untuk akhirnya menemukan Melaka sekitar tahun 1400 AD.

Saat itu nama Sri Maharaja yang diubah sendiri dan ramai dikalangan orang istana Melaka masuk Islam, dan sebagai hasilnya tercatat nama Sultan Muhammad Shah (mungkin 'Modarfaxa' Tom Pires) suatu masa selepas 1435.

Megat Iskandar Shah dianggap telah menukar namanya selepas berkahwin dengan seorang putri Kerajaan Pasai, nama 'Megat' menandakan sebuah perkahwinan antara orang biasa dan salah satu kerajaan yang berkuasa.

ragu-ragu

Tetapi penukaran kepada Islam yang ragu-ragu, mengingati bahawa anaknya masih menggunakan nama hindu iaitu Sri Maharaja dan kerananya, kemungkinan ada isteri lain yang bukan Melayu dan bukan Islam.

Keterangan mengenai Parameswara dan kejayaan menguasai takhta Melaka diselesaikan secara definitif oleh Profesor kita sendiri iaitu Wang Gungwu dalam makalahnya "The First Tiga Penguasa dari Melaka 'diterbitkan pada tahun 1968.

Ini adalah asas di mana subjek sejarah di sekolah sekarang mengenai Kesultanan Melaka.

Raja Chulan

Berkenaan dengan Raja Chulan, kita dapat mengambil sikap yang lebih jelas, iaitu tanpa bayangan keraguan, ini adalah merujuk kepada Raja Chulan atau Cholan dari Bangsa Chola (abad ke 7-13 Masihi) dari India Selatan.

Yang paling terkenal adalah Raja Hindu dari India iaitu Rajaaraja Raja Chola dan anak lelakinya Rajendra Chola yang menyerbu selatan Siam, Kedah, Perak, Johor dan Sumatera pada sekitar 1000 Masihi.

Berkenaan dengan lagenda Hang Tuah dan persoalan asal-usul keturunannya, saya percaya bahawa kita telah dikelirukan dan faktanya ialah Hang Tuah dan sahabatnya adalah tentera upahan berketurunan Cina Muslim.

ujian DNA

Bukti telah disahkan oleh ujian DNA. Tuntutan seperti itu boleh ditemui di Internet dan merujuk kepada sumber, iaitu., Persatuan Persekutuan Arkeologi dan Penyelidikan dari Michigan, Amerika Syarikat.

Ada juga sebuah hipotesis bahawa 'Hang' dikaitkan dengan Putri China Hang Li Po dari China yang berkahwin dengan Sultan Mansur Syah Melaka pada 1459.

Tetapi tidak ada cara yang ditawarkan oleh bukti oleh mereka yang menyokong pemikiran ini. Apa yang benar adalah bahawa sejarah Hang Tuah ditiadakan di buku teks sejarah sekolah. Kementerian Pelajaran sepatutnya menjawab misteri ini.

Tapi apa yang benar-benar menyedihkan adalah bahawa anak-anak kita diajarkan di dalam sejarah Malaysia seolah-olah tahun 1400 tiba-tiba tertubuh kerajaan Melaka yang sultannya beragama Islam.

Mana pergi sejarah pengaruh budaya India dan China di Asia Tenggara sepanjang lebih dari 2000 tahun, mungkin bermula dengan kedatangan orang India dari Brahmanical pangeran / sarjana Aji Saka di Jawa pada AD78, melalui ke Vietnam, Kemboja (Indo China), Thailand, Burma, Indonesia, Bali, Kalimantan, Brunei dan seterusnya.

buruh

Kami dipaksa untuk percaya bahawa orang India dan China pertama kali tiba di pantai Malaysia pada sekitar 1850 sebagai buruh, petani dan pekerja upahan.

Tidak boleh menutup kebenaran. Penemuan binaan di Lembah Bujang adalah berkaitan dengan India kuno / Hindu di Kedah. Ada penempatan cina di Pahang dan Kelantan sekitar 13-kurun ke-14 dan di abad ke-12 di Singapura. Kesultanan Brunei awalnya dipunyai oleh Ratu China. Bukti yang tidak boleh ditolak ialah terbinanya Angkor Wat dan Borobudur dan bahawa 40% -50% daripada Bahasa Melayu terdiri daripada sanskrit barasal dari Tamil.

Waktunya telah tiba bagi kita untuk mencatat sejarah kita sebagai fakta kepada kita dan tidak seperti yang kita ingin berharap anda. Kebenaran akan pernah menyakiti siapa pun. Kebohongan, akan selalu begitu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch