Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 12 Ogos 2010

Baner cuba melaga-laga PKR dengan As Sultan


Chua Jui Meng dakwa Bekas MB Johor dalang kain rentang
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 11 Ogos: Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng mendakwa kain rentang yang memaparkan gambarnya dan Sultan Johor didalangi oleh seorang bekas Menteri Besar Umno BN negeri itu.

Tindakan tersebut diyakini sebagai usaha provokatif bagi mencetuskan kemurkaan sultan dengan dakwaan bahawa beliau adalah calon PKR sebagai menteri besar Johor.

Menurut maklumat yang diterimanya, beliau mendakwa kain rentang itu dicetak di sebuah premis di bandaraya Johor Bahru.

Beliau yakin tindakan tersebut bertujuan untuk menimbulkan kemarahan rakyat dan percubaan untuk dan melaga-lagakan PKR dengan pihak istana.

"Mereka berniat membuat sultan dan orang Melayu marah dengan PKR, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan diri saya," katanya mengulas kain rentang yang juga dipasang pihak yang tidak bertanggungjawab di sepanjang laluan 'Kembara Mahkota Johor' sebelum ini.

Kain rentang tersebut bertulis "Kami Menyokong Penuh
Datuk Seri Chua Jui Meng sebagai Pengerusi PKR Johor, dan Calon MB Johor" meletakkan gambar Sultan Johor, Anwar dan Jui Meng sendiri.

"Nama bekas Menteri Besar itu ada disebut di dalam maklumat yang saya terima. Nampaknya dia cuba untuk menjadi jaguh dan cuba untuk memulihkan imejnya yang satu ketika dulu tercemar kerana terlibat dalam krisis dengan Raja-raja Melayu sehingga imuniti Raja-raja Melayu dihapuskan.

"Suatu ketika dulu, dia pernah tidak dialu-alukan untuk hadir ke Istana sewaktu Almarhum Sultan Iskandar masih hidup. Chua Jui Meng masih tidak lupa, dan masih mempunyai memori yang kuat. Jadi, tak masuk akal kalau dia meminta saya untuk meminta maaf kepada Tuanku Sultan. Beliaulah orang yang paling lantang mengkritik Sultan," kata bekas Menteri Kesihatan itu seperti dilapor suarakeadilan.com.

Jui Meng turut membidas pihak terbabit yang dianggap mempunyai niat jahat dan ingin membelakangkan Undang-undang Tubuh Negeri Johor yang hanya membenarkan orang Melayu dan beragama Islam sahaja menjadi Menteri Besar.

Tindakan terdesak itu juga katanya memperlihatkan perasaan takut Umno BN berdepan angin perubahan rakyat yang sedang mekanda Johor pada waktu ini.

"Angin perubahan ini tetap akan sampai dalam pilihan raya umum kelak. Yang jelas, Umno dan Barisan Nasional sekarang ini sedang menggigil ketakutan," kata beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch