Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 19 Ogos 2010

Pengetua SMK Tungku Abd Rahman Kulaijaya tiup sentimen perkauman

Gambar pengetua SMK Tunku Abdul Rahman Siti Inshah Mansor ,Kulaijaya, Johor

SIAPA YANG RACIS SEBENARNYA??
Ini saya terjumpa dalam wall facebook...

Satu lagi slogan 1M'sia jadi laugan dan pekikkan sekadar retorik dan omong-omong kosong bila seorang Pengetua Sekolah Menengah di Kulai, Johor bersifat 'rasis' ......

Kerajaan didesak bertindak ke atas seorang pengetua SMK Tunku Abdul Rahman Siti Inshah Mansor ,Kulai Johor yang didakwa menghamburkan kata-kata perkauman yang menghina pelajar Cina dan India pada satu majlis anjuran sekolah tersebut .

Tindakan disiplin yang paling keras perlu dikenakan terhadap pengetua SMK Tunku Abdul Rahman, Siti Inshah Mansor yang didakwa mengeluarkan kata-kata itu bertentangan dengan konsep 1Malaysia yang dipelopori perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

Katanya, Siti Inshah sanggup mengeluarkan kata-kata yang begitu menghina, menyinggung dan rasis itu dalam satu majlis untuk melancarkan sambutan Hari Kebangsaan sekolah tersebut.

Ironinya, tema sambutan Hari Kebangsaan tahun ini ialah '1Malaysia Menjana Transformasi.' Beberapa laporan polis yang disebarkan di dalam talian, Siti Inshah didakwa mengeluarkan kata-kata berkenaan pada 12 Ogos lalu ketika mengulas mengenai masalah disiplin pelajar.

Didakwa, beliau menyatakan bahawa pelajar Cina "tidak diperlukan" dan perlu "pulang" ke China manakala pelajar India patut membuang ikatan tali di pergelangan tangan mereka.

Beliau juga didakwa berkata hanya anjing yang memakai tali seperti itu. Insiden tersebut membangkitkan semula ingatan kita kepada kenyataan menghina yang dibuat oleh bekas ketua bahagian Umno Bukit Bendera Datuk Ahmad Ismail dan juga oleh bekas pegawai khas perdana menteri Datuk Nasir Safar.

Adakah kerana ada pengizinan dari Kerajaan yg guru dan pengetua dari gred 41- hingga 48 dibenarkan berpolitik sudah ada tanda-tanda permainan politik rasis yg sempit sudah menampakkan benih-benih perkauman?...

1 ulasan:

  1. betul ke pengetua tu kata cam tu atau mca/dap/pelajar2 samseng sekolah tu sengaja mengada2kan cerita/lapor kat polis? kesian kat pengetua melayu tu sebab org melayu sendiri kutuk dia.

    http://www.pribumiperkasa.com/perkasa/?p=2907

    BalasPadam

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch