Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 18 Januari 2010

Belasah satu Haiti bagi meneruskan kelangsungan hidup



















Oleh Wartawan Daily Mail

Kelihatan kaum lelaki dan anak-anak menyaksikan sekujur mayat berlumuran darah yang disyaki pencuri yang dibantai secara brutal oleh seorang lelaki dengan kayu beluti.

bulat

Mangsa didapati dalam keadaan telanjang bulat yang terikat pada tangan dan kakinya. kejadian berlaku waktu siang disaksikan orangramai di kawasan ibukota Haiti yang telah hancur.

Ini adalah kejadian terbaru dalam siri gambar mengerikan daripada sebuah negara anarki yang terancam akibat gempa bumi sangat memerlukan bantuan luar.

bermaharajalela

rata-rata mangsa gempa diancam ketakutan dan mengharap keselamatan dan keamanan kerana diwaktyu ini keganasan telah bermaharajalela.

Lelaki bersenjata parang dan senjata lain berjalan mundar-mandir tanpa rasa malu melalui ibu negara sementara yang lain merayau-rayau di jalan-jalan memegang samada golok atau senjata.

Salah satu pasukan penyelamat dari Rusia mengatakan ketidakamanan itu telah memaksa mereka untuk menghentikan operasi penyelamat di waktu malam.

Laporan menggambarkan kawalan pihak polis di ibu negara amat longgar dan kerap kedengaran bunyi tembakan disana-sini.

menunggu bantuan

Ketegangan telah meningkat di antara mereka yang menunggu bantuan antarabangsa dan sanggup berbuat apa sahaja untuk hidup sejak bantuan mulai datang empat hari selepas gempa bumi yang dianggarkan telah mengobankan 200 000 orang.

Seorang pegawai senior PBB memperingatkan bahawa masalah bahanapi dan kebuluran akan melanda jika bantuan tidak datang seterusnya akan merumitkan keadaan walaupun keadaan undang-undang dan ketenteraman awam setakat ini agak terkawal 'untuk sementara'..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch