Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 9 Ogos 2010

TPM jangan putar apa Ust Hadi cakap






KENYATAAN HADI MENGENAI HAK MELAYU TEPAT – berita hairan

PAGOH: Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengenai hak dan keistimewaan orang Melayu serta Bumiputera perlu dikekalkan termasuk dasar pemberian diskaun dalam pemilikan hartanah, sebagai sesuatu yang amat tepat.

enteri berkata, beliau mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada Abdul Hadi kerana kenyataan berkenaan pasti dibuat dengan merujuk kepada Perlembagaan Malaysia.

Saya berpendapat apa yang dikatakan Abdul Hadi itu amat tepat...saya mengucapkan terima kasih dan tahniah kerana beliau pastinya merujuk kepada Perlembagaan di mana hak keistimewaan orang Melayu perlu kita pertahankan,” katanya semalam.

Nota:
lihat dan bandingkan bagaimana sembab
ini cuba menipu seluruh malaysia. sembab cuba
memainkan api perkauman. inilah
kerja sembab bukan saja sembab ini bangang
tetapi sembab ini menakutkan anak anak kecil yang melihat muka
sembab ini keluar di kaca tv kah kah kah



ini laporan ucapan hadi:


KITA WAJIB MEMBELA KAUM LAIN YANG MISKIN
– bulletin online

PAS menyifatkan cadangan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua, memansuhkan diskaun bumiputera dalam pemilikan hartanah komersial di Selangor adalah bersifat peribadi.

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkata, isu tersebut belum pernah dibawa berbincang dalam Pakatan Rakyat.

“Pandangan itu lebih bersifat peribadi. Sebenarnya, kita belum bincang apa-apa lagi perkara itu di peringkat Pakatan Rakyat, dengan sebab itu, kita kena bincang di peringkat Pakatan Rakyat.

"Apa yang berlaku hari ini tidak sampai ke (sasaran) bumiputera pun, sampai kepada pemimpin-pemimpin Umno sahaja,” jelasnya dalam sidang media selepas majlis pelancaran buku terbarunya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan wartawan berkenaan isu tersebut.
Dalam isu yang sama, Ustaz Hadi membidas sikap kepura-puraan Umno yang kononya juara isu hak bumiputera, sedangkan sebenarnya bukan bumiputera yang mendapat segala kemudahan, tetapi dimonopoli oleh pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN).

Beliau yang juga Ahli Parlimen Marang bagaimana pun mengakui belum melihatnya secara ‘detail’ hasrat cadangan pemansuhan diskaun pemilikan hartanah yang diperkatakan itu.
Sehubungan itu beliau berpendapat, realiti yang wujud dalam negara masakini adalah, bumiputera merupakan majoriti rakyat yang masih miskin.

Walaupun begitu, menurutnya, Islam juga tidak membenarkan berlaku zalim terhadap kaum serta bangsa lain yang memerlukan pembelaan.

“Saya tidak melihat ‘detail’ tapi saya melihat realiti yang ada dalam negara kita bahawa majoriti rakyat adalah bumiputra dan yang miskin adalah bumiputra.”

“Sebab itu, kita perlu melihat majoriti rakyat yang mengalami masalah kemiskinan. Dalam masa sama, kita (Islam) wajib membela kaum lain yang miskin dan yang patut juga dibela.”

“Kita (Islam) tidak boleh menzalimi kaum lain dalam keadaan kita (orang Melayu) membela kaum kita sendiri,” tegasnya. -- Buletin Online


nota:
lain yang Ust Hadi cakap
lain pula yang Muhyiddin dengar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch