Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 29 Julai 2010

Hamas minta kedai yang menjual pakaian dalam jangan menjolok mata

Seorang wanita Palestin berjalan di sebelah manekin di luar  kedai-kedai di Gaza City Seorang wanita Palestin berjalan di sebelah bazar di luar kedai-kedai di Gaza City 28 Julai 2010. REUTERS / Ismail ...

Gaza (Reuters) - Para ketua Islam di Jaluran Gaza telah memerintahkan kedai-kedai pakaian untuk memaparkan kesederhanaan.

Seminggu selepas melarang perempuan dari hisap rokok paip berwap (shisa) di tempat umum, polis yang dikendalikan Hamas berkata kepada kedai yang khusus menjual pakaian dalam wanita untuk menghapuskan patung pameran berbaju tipis dan setiap poster pakaian dalam yang keterlaluan.

"Langkah-langkah ini telah berasal dari keluhan dan tekanan oleh orang-orang biasa. Mereka harus melakukannya dengan menjunjung tinggi tradisi kami," kata juru bicara polisi Ayman Al-Batniji Rabu.

Para pemimpin Hamas telah berkali-kali menafikan niat untuk memaksakan undang-undang Islam di Semenanjung Gaza, yang didiami 1.5 juta warga Palestin.

Namun, polis Hamas telah membatalkan konsert hip-hop di wilayah itu dan cubaan yang gagal - untuk memaksa perempuan yang bekerja sebagai peguam di mahkamah dan pelajar sekolah perempuan untuk memakai pakaian menutup aurat, sebuah langkah yang menarik reaksi awam.

Hamas secara umum dilihat oleh orang Palestin di semenanjung Gaza sebagai usaha untuk menenangkan kumpulan Islam yang lebih konservatif yang telah menuduh gerakan itu gagal untuk menegakkan undang-undang Syariah Islam.

(Menulis by nidal al-Mughrabi; Penyuntingan oleh Samia Nakhoul)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch