Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 6 Disember 2010

Ini betul-betul Srikandi, tahniah

UnnamedIsteri Ustaz Dr Badrulamin pengsan semasa demo air

Oleh Fazy Sahir

KUALA LUMPUR: Para peserta perhimpunan aman anjuran kerajaan negeri Selangor bagi membantah kenaikan tarif air hari ini dikasari oleh anggota polis sehingga ramai yang cedera, pengsan dan ada terlantar di hospital untuk menerima rawatan.

Di antara yang cedera dan mendapat rawatan di Hospital Kuala Lumpur ialah isteri Dr Badrul Amin Bahron, penyelaras kempen anti kenaikan tarif air.

Isterinya, Zumrah Husni, 45 tahun, jatuh pengsan ketika cuba membantu seorang demonstran yang cedera di kaki.

Ketika dihubungi FMT petang tadi, Dr Badrul berkata, ketika kejadian kelam kabut itu berlaku, isteri saya cuba untuk menyelamatkan seorang lagi peserta lelaki yang kini turut berada di hospital akibat patah kaki.

Menurut beliau, isterinya masih dirawat di hospital dan masih dalam keadaan lemah.

Patah kaki kanan

Dr Badrul berkata, seorang peserta demonstrasi Azami Ismail berusia 51 tahun patah kaki kanan dan sedang di rawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang.

Tambah Badrul Amin, pihaknya kecewa dengan tindakan polis yang tidak membenarkan penyokong mengiringi Khalid ke Istana Negara tetapi sebaliknya bertindak kejam terhadap para demonstran.

"Setelah Menteri Besar menyerahkan memorandum kepada wakil istana kita telah membuat keputusan untuk pulang semula ke Masjid Negara untuk memaklum kepada penyokong bahawa kita telah berjaya.

nak bersurai pun kena serbu...apalah PDRM

"Namun kita dihalang polis untuk ke sana, sehubungan itu kita telah meminta wakil kita untuk mengarahkan semua penyokong yang berada di Masjid Negara bersurai.

"Tetapi secara tiba-tiba dalam proses bersurai itu polis secara tiba-tiba menyerbu masuk ke Masjid Negara dan menyebabkan penyokong-penyokong bertempiaran lari," katanya.

p/s : Dalam keadaan kelam kabut pun masih tetap mahu menolong insan lain yang cedera, tanpa memikirkan kepentingan diri sendiri walaupun akhirnya diri sendiri turut pengsan. Tahniah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch