Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Selasa, 7 Disember 2010

Salam 1 Muharram 1432 Hijrah


Semoga tahun ini lebih baik dari tahun lepas, bagi umat Islam sebenarnya inilah sambutan tahun baru yang patut kita raikan, tetapi berapa kerat yang sedar...cuti umum tidak dimanfaatkan untuk merubah diri menjelang hari pertama di tahun 1432...banyak yang lena dibuai mimpi...mimpi di siang hari...al-amklumlah hari ini cuti. perhati sekeliling rumah kita khususnya yang tinggal di taman-taman...senyap jer, semua masih tidur.

Sepatutnya kita azam, bersemangat dan penuhkan hari pertama ini dengan perkara bermanfaat seperti bangun subuh tadi berjamaah di masjid, membasuh pakaian, masak sarapan dan masak lauk pauk istimewa untuk keluarga tercinta. Hei bukan masa ni kita nak berdengkur atas alasan penat dan letih bekerja.

Anggaplah tahun baru ini macam hari raya, salah satu dari hari kebesaran Islam, pagi-pagi pakai baju baru, masak makanan yang sedap, bertegur sapa dan bermaaf-maafan sesama jiran kita...kita bermula dengan azam baru, barulah hidup lebih bersemangat dan moga diberkati Allah SWT sepanjang tahun baru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch