Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 2 Jun 2010

Lubang raksaksa akibat ribut di Guatemala


Sebuah kawah besar di Guatemala City

Sebuah lubang pembuangan terbuka besar di sebuah persimpangan di Guatemala City, disebabkan oleh tanah runtuh musibah akibat dari Agatha Ribut Tropika. (Pejabat Presiden Guatemala)

Sebuah lubang pembuangan raksasa yang lebih besar dari persimpangan jalan telah menelan bangunan tiga tingkat dan rumah di Guatemala, ribut yang telah mengorbankan sekurang-kurangnya 146 orang di seluruh Amerika Tengah.

Di bahagian utara Guatemala City, lubang raksasa akibat Ribut Tropika Agatha, dilaporkan membunuh seorang penjaga keselamatan walaupun pegawai tempatan belum mengesahkan kematian.

Badai pertama-bernama dari musim ribut 2010 Pasifik, Agatha hit Guatemala pada hari Sabtu, pembuangan lebih dari satu meter dari hujan di pergunungan barat negara dan di negara jiran El Salvador.

Ketika matahari keluar, keletihan pekerja penyelamat mengheret batu dan batang pokok dari rumah-rumah hancur kerana mereka berjuang untuk mencari magsa yang tercedera dan mendapati puluhan masih hilang.

Kami tidak mempunyai mesin untuk menggali," kata petugas pemadam kebakaran Mario Cruz, yang telah bekerja tanpa henti setiap hari sejak Sabtu.

Pasukan penyelamat yang lain berjalan selama beberapa jam di sepanjang laluan berlumpur untuk mencapai kampung yang terlibat dan menarik mereka keluar dari rumah roboh.

Setidaknya 123 orang mati di Guatemala dan 59 yang lain hilang, menurut kerajaan.

Helikopter mengangkut khemah dan peralatan perubatan untuk bandar-bandar terpencil di pantai Pasifik Guatemala dan bantuan asing pertama bermula mengalir di hari Isnin.

Lebih dari 94.000 orang telah dikhuatiri tertimbus di rumah yang berlumpur dan sebuah jambatan hanyut memutuskan hubungan berhampiran Guatemala City.

Amerika Tengah adalah terdedah kepada hujan lebat kerana kawasan pergunungan, sementara sistem komunikasi yang mundur di kawasan luar bandar menyulitkan usaha penyelamatan.

- Reuters

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch