Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Selasa, 21 Disember 2010

Kemalangan bas ini akibat perbuatan orang gila?


Tangkap saja pemilik syarikan Towing
Kemalangan bas ini akibat

perbuatan orang gila?

OLEH: JR

Tengahari tadi saya masukkan posting dalam blog saya JR Shoppe (http://mycuteshoppe.blogspot.com) mengenai kenyataan Ketua Pengarah IKIM bahawa 10% atau 3 juta rakyat Malaysia ada masalah mental. Ketika menulis, saya belum mendengar kemalangan dahsyat di km 15, Jalan Simpang Kulai-Cameroon Highland lewat tengahari tadi yang menyebabkan 28 penumpang yang kebanyakannya rakyat Thailand terbunuh.

Dan baru sebentar tadi dalam siaran berita Buletin Utama TV3, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha menyatakan Kementeriannya sedang menyiasat punca kemalangan itu berlaku, termasuk kemungkinan ada unsur pengkhianatan. Unsur pengkhianatan yang dimaksudkan Menteri tersebut ialah kemungkinan ada pihak yang tidak bertanggung jawab mencurah petrol ke atas jalanraya bagi mewujudkan kemalangan.

suka kemalangan

Mengapa ada manusia yang suka melihat kemalangan berlaku, suka melihat ada yang meninggal dunia dan cedera? Mereka yang melakukan perbuatan tak bermoral itu kononnya daripada pihak syarikat penunda dan bengkel kereta yang mendapat 'durian runtuh' apabila kemalangan berlaku. Semakin banyak kemalangan berlaku, mereka makin seronok kerana banyak wang mengalir masuk ke dalam akaun mereka. Bila kemalangan jalan kurang berlaku, mereka susah hati kerana tidak banyak wang yang masuk..Justru mereka terpaksa 'mewujudkan kemalangan' dengan mencurahkan minyak (dan juga paku) ke atas jalan. Mereka tidak peduli ada yang mati atau cedera, yang penting wang masuk poket!!

Jika apa yang dikatakan Pak Menteri berkenaan benar, ada orang yang demi duit sanggup mencurah petrol atas jalan, maka orang itu memang benar-benar gila! Hanya orang gila yang sanggup buat apa saja demi wang termasuk membunuh dan mencederakan orang yang tak bersalah. Justru, kenyataan Ketua Pengarah IKIM semalam bahawa 3 juta daripada rakyat Malaysia mempunyai masalah mental memang benar dan pencurah petrol itu adalah salah seorang daripada 3 juta rakyat Malaysia yang tak siuman itu.

Jika benar ada 3 juta orang sakit jiwa di Malaysia, maka lebih banyak hospital sakit jiwa perlu diwujudkan di negara ini. Hospital Bahagia, Hospital Permai dan wad-wad psikitrik di banyak hospital di negara ini masih tidak mencukupi untuk menampung 3 juta rakyat Malaysia yang tak siuman itu. Jika tidak, terpaksalah kita menyaksikan lebih banyak kematian dan kecederaan orang-orang tak berdosa di negara ini di masa-masa hadapan akibat perbuatan orang-orang gila yang berada berhampiran kita!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch