Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 3 Mei 2010

Ceramah Maulid Ust Kamal Ashaari turut dihadiri Kaum India/Hindu

Bandar T6 : 30 April 2010 Jumaat tepat 9.30 malam bertempat di Markazs PAS Kawasan Sembrong, Jalan Semangat 13 Taman Sri Lambak (T6) Kluang telah diadakan ceramah oleh Ust Kamal Ashaari, Bekas Imam Masjid Negeri, Shah Alam yang pernah satu ketika dulu meletup dengan isu mayat berubah menjadi babi. Apa yang menarik ialah kehadiran penyokong pakatan meraikan sambutan maulid SAW dari kalangan kaum india yang rata-rata beragama hindu. Tahniah dan syabas.

Agenda padat pada malam itu dimulakan dengan ucapan aluan YDP PAS Kawasan Sembrong, seterusnya ceramah pertama oleh Sdr Norazman Bin Hashim Pengarah Strategik PKR Negeri Johor yang mengupas mengenai PRK Hulu Selangor dan penerangan mengenai Apa itu kerajaan?.

Majlis dimeriahkan dengan alunan Selawat dan marhaban dan kutipan derma Jihad. Kemudian acara kemuncak adalah ceramah Ust Kamal Ashaari yang meminta maaf kepada penduduk sekitar taman yang mungkin tidak suka dengan Pakatan, tetapi kenalah faham, ceramah umum seperti inilah salah satu cara untuk pakatan menyampaikan penerangan kepada masyarakat setelah UmnoNN memonopoli semua rangkain TV dan radio serta akhbar harian. Pakatan akan berhenti ceramah sekiranya kerajaan bersikap lebih demokrasi dengan mengizinkan kami masuk TV, radio dan akhbar, ada beranikah BN?

Isu hangat di mana Ustaz menyelar tindakan tanpa usul periksa pihak polis atas pembunuhan remaja 15 tahun di Shah Alam. Ibu mangsa yang juga ibu tunggal beranak lapan merupakan ahli kariah masjid ditempat beliau pasti merasa sedih apabila polis membuat kenyataan kononnya anak beliau terlibat dengan jenayah samseng. Yang memegang pistol dan yang ada bahan letupan siapa di Malaysia ni kalau bukan polis. Orang awam memang terlarang dari segi undang-undang memiliki senjata api. Wallahua'alam.

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum,

    Tahniah kpd pemimpin PAS krn dpt mendekati kaum yg bukan Islam...

    Islam itu mudah cuma kekadang kita sendiri yg membuat ianya berat lantas memberi pendangan yg sukar diterima oleh kaum lain...


    Wallahualam....

    BalasPadam
  2. satuju dengan pendapat Dama Ulan

    BalasPadam

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch