Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 26 Mei 2010

Najb gagal kerana lembik, Lee menang, habis negara tergadai

ANWAR MAHU NAJIB DEDAH PINDAH STESEN KTM TANJUNG PAGAR - minsider

Anwar yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen menegaskan negara tidak boleh menerima perjanjian secara “diam-diam dan berahsia”.

“Ini yang menjadi keprihatinan kita sekarang,” kata beliau ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.

Di bawah persetujuan itu Malaysia akan juga menempatkan kemudahan kastam, imigresen dan kuarantin (CIQ) kereta apinya di Woodlands.

Keputusan itu dicapai pada pertemuan Najib dan rakan sejawatannya dari Singapura Lee Hsien Loong di Singapura semalam.

“Namun demikian kita bertegas penyelesaian itu harus didasarkan kepada prinsip ketelusan terutamanya apabila ia membabitkan kepentingan nasional dan khazanah negara,” katanya.

Anwar yang juga Penasihat PKR memberitahu, difahamkan bahawa isu tanah milik KTMB yang selama ini menjadi pertikaian di antara Malaysia dan Singapura telah diselesaikan semalam.

“Penyelesaian yang kononnya dikenali sebagai “Penyelesaian Muktamad” agak mengejutkan kerana setahu saya beberapa persoalan berkaitan kepentingan negara di negara jiran itu adalah lebih rumit dan harus ditangani dengan bijak serta teliti,” katanya.

Bekas timbalan perdana menteri dan menteri kewangan ini menambah, Najib kelihatan mengakibatkan beberapa kepentingan negara stesen kereta api Tanjung Pagar, beberapa keping tanah di Kranji, Woodlands, Tanjung Pagar serta Lot 76-2 mk 16, Lot 249 Mk 4 dan Lot 32-10 Mk 16 dipercayai merugikan.

“Kita gusar kerana persefahaman yang dipersetujui Perdana Menteri itu dibuat serta diumumkan dengan tergesa-gesa tanpa memberi maklumat terperinci sedangkan persoalan ini membabitkan isu kedaulatan dan kepentingan negara.

“Ini bertentangan dengan pendirian Perdana Menteri dan kerajaan sebelum ini,” kata Anwar lagi.

“Kita curiga nilai tanah yang ditukarkan itu sama ada di Marina South dan atau Ophor Rochir, tidak menandingi nilai tanah milik KTMB itu.

“Apa yang lebih membimbangkan pembabitan Khazanah hanyalah sebagai alasan untuk meletakkan kepentingan syarikat kroni,” kata beliau.

Sehubungan itu tegas beliau, kebijaksanaan keputusan Kerajaan Malaysia perlu dipersoalkan kerana sebarang pembangunan yang bakal dilaksanakan nanti pastinya tidak berupaya menjana kegiatan ekonomi domestik.

“Kita menggesa Datuk Seri Najib untuk membentangkan kertas laporan di sidang Parlimen pada bulan Jun ini,” katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch