Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 27 September 2010

Kosmo biadap kepada Sultan Muhammad ke 5




Laporan akhbar Kosmo milik kumpulan Utusan yang selama ini menjadi 'lidah rasmi' Umno jelas mempunyai agenda tersembunyi dan berniat jahat.

Dalam laporan berita pada hari ini, akhbar Kosmo seperti telah menghina institusi diraja Kelantan dan rakyat Kelantan seolah-olah Kelantan kini mempunyai dua orang sultan.

Dalam laporan itu menyebut....Sultan Ismail berkenan menerima mengadap bekas Perdana Menteri Thailand...Sudah dimaklumkan sebelum ini bahawa dengan pemasyuran Tuanku Muhammad Faris Petra maka gelaran sultan tidak boleh digunakan sebelum ini kepada bekas sultan sebelumnya.

Adakah ini satu kesilapan atau memang disengajakan? Walhal semua sedia maklum bahawa Tuanku Muhammad Faris Petra telah dimasyurkan sebagai Sultan Kelantan ke V.

Pelantikan itu dibuat oleh Majlis Perajaan Negeri mengikut Undang-undang Tubuh Kerajaan negeri.Lainlah kalau pemasyuran itu dibuat di bawah pokok di padang sekolah seperti yang didalangi Umno tidak lama dulu atau pemasyuran itu dibuat oleh mesyuarat JKKK Umno!

Pemasyuran ini sah menurut pelembagaan dan disambut baik oleh semua lapisan rakyat tanpa mengira fahaman politik. Jelas akhbar Kosmo milik Utusan telah menghina insitusi beraja yang saya yakin didalangi mereka yang berkepentingan di sebalik penyiaran berita ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch