Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 4 November 2010

Kuli menang bukan umno


Galas memang kubu Kuli dari muda sampai tua, anak raja ni menguasai semua tok-tok batin dan selama ni PAS tak pernah menang kecuali PRU2008. Tahniah Kuli, PAS tak putus asa, terus berjuang, kerajaan Kelantan tetap bawah Tok Guru.

GALAS ...APA IMPLIKASI???

umNO ternyata berjaya dalam konspirasi PRK di kedua dua tempat, Galas dan Batu Sapi. SPR yang secara konsisiten dilihat menyebelahi umNO dalam isu rasuah telah berjaya sedikit sebanyak membantu kemenangan umNO. umNO kembali merampas DUN yang pernah menjadi kubu kuat mereka.

Apa implikasi kemenangan uMNo dalam dua PRk tersebut? Kerajaan Kelantan langsung tak terusik. Ia berjalan seperti biasa. Cuma PAS kehilangan kerusi yang baru ingin dijinakkan oleh Almarhum ADUN PAS yang lalu Che Hashim. umNo pula mengembalikan DUN yang berada di bawah parlimen yang diwarisi secara tetap oleh Ku Li.

Keputusan Galas pastinya memberi impak besar kepada nama KULi. kemenangan di Galas sebenarnya adalah kemenangan Ku Li yang secara langsung memadamkan hasrat umNO baru menguasai Parlimen Gua Musang. jika umNO kalah di Galas, tentunya Ku Li orang pertama menanggung bahananya. Bahkan ia mungkin menjadi perintis menyingkirkan Ku Li sebagai ketua Bahagian Gua Musang dan seterusnya MP Gua Musang.

umNO ternyata gagal dalam ujian mereka terhadap Ku Li. Kemenangan ini langsung tak beerti kepada uMNO selaian mengecewakan mereka yang ingin menyingkirkan Ku LI mungkin termasuk Perda Menteri.

Walaubagaimana pun perubahan undi terutamanya dari kaum Cina sewajarnya dinilai oleh Pakatan rakyat secara jujur dan terbuka. Apakah boleh diharap undi Cina selamanya secara konsisten kerana sikappolitik mereka yang bijak dalam mencatur kepentingan mereka. Tempoh masa yang masih baru untuk memahamkan sebahagian masyarakat Cina dalam mengenali perjuangan Pakatan Rakyat khususnya PAS mungkin sebahagian faktornya kerana kedudukan Gua Musang yang jauh dari sumber maklumat terkini dan adil.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch