Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Selasa, 2 November 2010

Tahniah Yayasan Amal Negeri Sembilan


Dalam buku program tertera nama Yayasan Amal. tahniah, klik untuk besarkan.


Kluang : Sempena Sambutan Hari jabatan Penjara Malaysia 2010 yang diadakan di Penjara Kluang yang ana hadiri mewakili Yayasan Amal Negeri Sembilan yang menerima anugerah khas NGO/Swasta dalam program pemulihan.

Banyak peluang pemulihan diambil kesempatan oleh persatuan kristian dari Chatolic yang memberi ceramah dan kelas agama yang turut mendapat anugerah.

Majlis sepatutnya dirasmikan oleh Dato Hishamudin Tun Husin tetapi dirasmikan oleh timbalan menteri KDN Dato Lee Chee Leong (yang tak fasih cakap Melayu) menyebabkan hadirin mengantuk.

Perbarisan kawad kaki dan brass band memeriahkan majlis, tahniah dan smat. tapi koir yang menyanyikan lagu 'Allah peliharakan Sultan Johor' memang sumbang.

Point penting dalam ucapan perasmian yang boleh diambil ialah "hakikatnya bukan berapa banyak penjara yang kita boleh bina, tetapi berapa penghuninya yang kita boleh pulihkan dan menjadi anggota masyarakat yang baik selepas keluar" - lebih kurang begitulah maksudnya.

Penjara Kluang berada di Parlimen Sembrong menjadi tuan rumah hari Jabatan Penjara 2010 kali ini. Yang menjengkelkan ana ialah tunggu punya tunggu untuk dipanggil menerima anugerah, tapi sampai habis majlis langsung tak panggil pun.

Bertepatan dengan slogan Amal kerana Allah, tak kisah walaupun tak terima anugerah, hadiah bukan matlamat kita, biar Allah SWT yang membalas dengan Janntul Firdaus, yang penting kita komited untuk hadir dan bersama membantu dalam kerja kebajikan .

Ada majlis MOU Jabatan Penjara dengan Yayasan Tuanku Nur Zahirah bekerjasama dalam pembuatan songket. Lepas majlis perasmian terus sahaja balik tanpa menjamah jamuan yang disediakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch