Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 23 Julai 2009

Program Ziarah Kerana Allah di Kampung Melayu Renggam



Pada 22 Julai 2009 hari Rabu dalam perancangan awal untuk mengadakan pertemuan bulanan dengan ahli PAS Cawangan Bandar Renggam bersama PKR di Kampung Melayu Renggam tetapi disebabkan ramai ahli yang tak dapat hadir seperti Pak Ya yang sakit gaut dan Abg Zainal yang ada program keluarga di Batu Pahat, Abg Anas takut Polis buat sekatan (tak ada lesen lagi) maka ditukar ke program ziarah.

Bermula dengan solat maghrib di Masjid Jamek Bandar Renggam, sempat jumpa Cikgu Hanafi, En Haji Rahim dan bersalam kepada semua jemaah selepas selasai doa imam.

Malam itu ada kuliah Ustaz Ishak Muhtaram dan tak sempat tunggu kerana kita ada program sendiri. Tolong Mak masak untuk persiapan makan iaitu kari ayam kaw-kaw dan sayur tumis ala jawa. Sedap.

Pak Mat (umur 81 tapi masih sihat) datang rumah pukul 9.00 malam dan berbual panjang sehingga pukul 10.30 malam. banyak pengalaman Pak Mat yang dapat diambil iktibar.

Kata Pak Mat, dari pandangan rakyat di Renggam, sokongan masyarakat cina secara terang kepada Pakatan Rakyat manakala Melayu 50% sahaja yang menyokong.(kira ok lah tu)Peluang untuk menjatuhkan umno BN dalam PRU 13 cerah.

Sempat hantar berkat kepada Abg Daim dan Abg Dol di Simpang Renggam sebelum balik T6.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch