Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 28 Disember 2009

Xavier Bekas Pemain Liverpool Bersara Dan Memeluk Islam




Ras Al Khaimah – Bekas pertahanan Portugal yang juga pernah bermain di Liverpool, Abel Xavier, mengumumkan pengunduran dirinya dari arena bola sepak dan perubahan agamanya.

Selain mengumumkan berhenti dari sepak bola, pemain yang beridentiti dengan rambut dan janggut putih itu juga mengumumkan agama baru dan nama barunya dalam sebuah sidang akhbar di Ras Al Khaimah, Uni Emirat Arab.

faisal

“Saya mengumumkan pengunduran diri dari sepak bola. Ini adalah perpisahan yang emosional, saya harap dapat terlibat dalam sesuatu yang spesial seperti saya memasuki babak baru dalam hidup saya,” tutur Xavier yang kini berganti nama depan menjadi Faisal.

“Di dalam masa-masa sulit, saya menemukan kedamaian di dalam Islam. Secaraberperingkat saya mempelajari agama yang menggalakkan perdamaian, kesamaan, kebebasan dan harapan. Ini sangatlah penting,” seperti dilaporkan oleh Goal.com.
Setelah gantung utb, kini Xavier menyibukkan dirinya dengan kegiatan-kegiatan kemanusiaan bersama Perikatan Bangsa-Bangsa dan juga bekerja dalam industri film di Amerika Serikat.

Dalam karier bola sepaknya, Xavier pernah bermain di Benfica, PSV Eindhoven, Everton, Liverpool, AS Roma, Galatasaray, Middlesbrough dan Los Angeles Galaxy.

P/s : Xavier terakhir bermain bersama David Beckham di LA Galaxy

2 ulasan:

  1. Salam bang.. dok semberong eh.. bila nak ajak kita org mancing kaloi ,sebarau dan toman kat empangan semberong? hehehe.. ada port baik bgtau la kat kita org..

    BalasPadam
  2. bab joran tak berapa mahir tapi kat sini ada sahabat yang kaki...nanti kita panjangkan.

    Nama parlimen memang sembrong tapi kalu empangan sembrong tu ada di jalan kluang ke air hitam...tak jauh pun...

    BalasPadam

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch