Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Jumaat, 12 Februari 2010

Gong Xi Fa Chai -Selamat Tahun Baru Kepada semua Kaum Tionghua


'Pertarungan harimau' sempena tahun baru Cina

Kuek Ser Kuang Keng


Kedatangan 'harimau' sempena tahun baru Cina pada 14 Feb ini dijangka menarik apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan kerajaan Pakatan Selangor masing-masing cuba menunjukkan kepopularan mereka.

20 Feb hari ketujuh

Kedua-dua pihak memilih 20 Feb, hari ketujuh dalam tahun baru Cina bagi meraikan perayaan itu di dua tempat berbeza tetapi hanya terletak 20 kilometer di antara satu sama lain.

Sambutan peringkat kerajaan negeri Selangor akan diadakan di Tokong Dong Zen di Jenjarom, sebuah rumah ibadat Budha yang terkenal dengan pesta tahunan tanglung dan bunga.

Acara dirasmikan oleh MB Selamgor

Selain persembahan kebudayaan, makanan sayur-sayuran percuma akan dihidangkan kepada pengunjung. Acara berkenaan akan diurasmikan oleh Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Dua puluh kilometer dari utara Jenjarom, di sebuah perkampungan Cina yang terbesar di Selangor dan kedua terbesar Malaysia, - Kampung Baru Pandamaran, Najib pula akan merasmikan sambutan rumah terbuka tahun baru Cina peringkat kebangsaan.

Selain Pandamaran, Najib juga dijangka melawat Jalan Petaling di Kuala Lumpur. Ini lawatan Najib yang ketiga ke kawasan tumpuan pelancongan itu dalam tempoh setahun beliau memegang jawatan.

Kedua-dua lokasi, Tokong Dong Zen dan Kampung Baru Pandamaran membawa makna yang istimewa kepada masyarakat Cina, khususnya ketika tahun baru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch