Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Sabtu, 13 Februari 2010

Kopiah berguna di mana-mana



Pakailah 'kopiah' bila ke hospital kerajaan !

albanjari - Pagi tadi wak ke hospital kerajaan. Lepas menanti 1 jam baru dapat diperiksa doktor. Setelah selesai yang wajar dan patut, sekeping kertas diberi doktor untuk dibawa ke bahagian farmasi untuk tuntut ubat. Hari ini wak demam, dan batuk.

45 minit tunggu giliran, maka tibalah dimuka 'kaunter' bahagian tu. Nombor dipanggil secara eletronik. Atas kaunter terlentang lebih setengah dozen ubat botol dan pil. Banyak gila ! Tanpa senyum untuk pesakit seperti wak, wak ditinggalkan oleh staf wanita yang comel jika dia boleh senyum. Tapi dia memilih aksi 'cuka'. Biarlah.

beg plastik

'cik, tak kan nak kendong ubat-ubat macam ni jer..? Boleh saya mintak beg plastik ?' wak sedaya upaya membuang malu untuk minta beg plastik. 'beg plastik?' staff rupawan itu bertanya semula. 'yer..cik' lunak saja wak jawab. ' encik tak bawa beg plastik ker? kami tak sediakan beg plastik untuk isi ubat..' katanya. 'nanti kalau datang hospital, bawak beg plastik untuk isi ubat..' sambung si rupawan lagi. Maaf beg plastik yang encik minta, tidak ada..'

'ohh..yaaa kaa! ok dan terima kasih !' wak sahut dengan wajah hampa. Bukan salah hospital, ini salah wak. barulah wak tahu sekarang, jika kita ke hospital kerajaan kita wajib bawa beg plastik sendiri. Ingat ! Sila bawa beg plastik.

Wak kena terus bersangka baik, bila berurusan di bahagian farmasi hospital kerajaan. Wak bukan berurusan di farmasi 'guardian' atau premis lain yang melambak diluar. Yang warna beg plastiknya bisa menarik mata memandang. Ahh !! miskin sungguh Kementerian Kesihatan di negaraku yang kaya hasil mahsyulnya. Hinggakan beg plastik tidak upaya untuk disediakan untuk kemudahan rakyat ketika pulang men'jinjing' ubat.

kos bikin plastik

Banyak sangatkah kos untuk menyediakan beg plastik yang kecil saja untuk memudahkan pesakit ? Wak sangat pasti, kos bikin beg plastik tu jika disediakan pasti tidak akan mencecah jumlah komisen kapal selam yang Razak Baginda perolehi, sohih kosnya tidak sebanyak itu.

Alhamdulillah, masalah wak dapat diatasi. Untung juga pakai kopiah. Dalam kes kecemasan begini, boleh memberi bakti kepada tuannya. Nasihat wak, pakailah kopiah bila ke hospital kerajaan, kerana ia pasti berguna nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch