Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 3 Februari 2010

Tektik pendakwa tiru macam kes mendiang Teoh











Stail Pendakwa : Hancurkan Integriti Pembela Sebelum Prosiding Bermula

Pada hari ini, sekalipun prosiding terhadap kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim belum bermula tetapi pihak pendakwa yang diwakili oleh Peguamcara negara Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden berkata pihaknya mempunyai bukti yang kukuh dalam bentuk spesimen air mani bagi mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim memang meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

“Pihak pendakwa akan membuktikan kes ini melalui laporan kimia yang menunjukkan air mani diperolehi daripada mangsa,” kata Mohd Yusof yang mengetuai pasukan pendakwa raya dalam perbicaraan yang secara rasmi bermula esok.

“Terdapat spesimen yang dikeluarkan dari dubur mangsa. Ini akan membuktikan tembusan memang berlaku,” katanya.

cuba menghancurkan kredibiliti

Demikian bagaimana pihak pendakwa dilihat cuba menghancurkan kredibiliti pembela sejak dari hari pertama kes itu berada di mahkamah.

Cara yang sama dapat dilihat semasa Inkues Kematian Teoh Beng Hock dimana di hari pertama pendakwa memberitahu (walaupun tidak ditanya) satu sampel DNA milik lelaki yang tidak dikenali ditemui di bahagian belakang pakaian dan tali pinggang mendiang.

Identiti lelaki itu belum dikenal pasti walaupun contoh sampel DNA daripada 102 individu terbabit telahpun diambil oleh Jabatan Kimia, kata peguam Tan Hock Chuan, yang dilantik membantu mengendalikan inkues bagi pihak kerajaan.

Tambahnya, lima sampel telah diambil daripada bahagian belakang blazer yang dipakai oleh Teoh pada hari kejadian dan hasil laporan menunjukkan terdapat dua DNA lelaki pada bahan bukti itu.

Difahami bahawa ia pada awalnya hendak mensabitkan Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah dengan dikemukakan kononnya ada insiden pergaduhan dalam tandas.

Demikianlah kisahnya. Modus operandi semacam dapat dibaca. Perencanaan hampir serupa. Agenda berjalan seperti biasa.

sumber GB

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch