Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Rabu, 10 Mac 2010

Lawatan kerja BPPNJ dan dua tokoh agama Johor

Bandar T6, Kluang : Pada 7 Mac 2010 Badan Perhubungan PAS Negeri Johor telah membuat lawatan kerja ke Sembrong. Rombongan diketuai oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Johor Dato' Dr Mahfodz Mohamed.

Majlis turut dihadiri oleh Timbalan PJ Ust Atan Gombang, Ketua Dewan Ulama PAS Johor Ust Abdullah Husin dan Tn Hj Amin Rais sebagai Setiausaha BPPNJ.

Pesanan Dato PJ supaya PAS Kawasan Sembrong berusaha menambahkan ahli dan memperbanyakkan lagi cawangan jika berhajat untuk memenagi Dun Kahang dalam PRU 13. Kempen pendaftaran pemilih juga mesti digiatkan bersama PAS kawasan Kluang dan Simpang Renggam.

dua tokoh

Kebetulan di malam yang sama Dato Tahrir Mufti Johor yang sama-sama sekelas semasa bersekolah dengan Dato PJ pun datang ke Masjid T6 sempena sambutan Maulid Rasul SAW. Bayangkan, alangkah indahnya sekiranya kedua-dua tokoh agama di Johor ini dapat berforum dalam majlis sambutan Maulid SAW.

dua jawatan tertinggi agama

Johor ni pelik kerana ada 2 jawatan tertinggi agama iaitu penasihat agama disandang oleh mantan mufti yang kena pecat Almarhum sultan Iskandar iaitu Dato Noh Gadut dan mufti Dato Tahrir yang ada sekarang. Nampaknya peranan mufti sekarang macam terpinggir dan terbukti semasa kemangkatan Sultan Johor yang lalu semua majlis rasmi kerajaan dikonker dan dikendali oleh Dato Noh Gadut.

Kami nak tanya gaji penasihat agama siapa bayar? dalam undang-undang tubuh Johor ada ke jawatan penasihat agama? Mana satu yang tinggi, penasihat agama atau mufti? atau jawatan itu direka untuk menjaga kepentingan pribadi? atau yang lebih berat, ianya boleh juga dikatagorikan sebagai satu tindakan DURHAKA terhadap titah As Sultan!.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch