Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 8 Februari 2010

Isu gula tak habis-habis menipu Melayu


MALAON MENGULA GULA KAN ORANG MELAYU

KEJAYAAN KEMPEN KURANGKAN GULA DINILAI 4 BULAN LAGI – melayau


Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) akan menilai keberkesanan kempen “Kurangkan Pengambilan Gula” yang sedang berjalan sekarang dalam tempoh empat bulan lagi.

Ismail Sabri Yaakob berkata, kempen yang mula dilaksanakan sejak awal Disember lepas masih belum lagi menampakkan kesan yang ketara.

"Selepas enam bulan kempen, kita akan jalankan bancian (tinjauan) dari segi kejayaan kempen ini. Setakat ini masih baru lagi,” katanya dalam sidang akhbar selepas melancarkan kempen itu bagi peringkat negeri Sarawak di sini hari ini.

Menurutnya kementeriannya serius untuk memastikan kejayaan kempen berkenaan yang dianjurkan dengan kerjasama Kementerian Kesihatan dan beberapa badan bukan kerajaan.

Katanya, ini ditambah lagi dengan kebimbangan ekoran kedudukan Malaysia sebagai negara pengguna gula yang kelapan tertinggi di dunia selain menjadi negara yang mempunyai jumlah pengidap diabetes yang keempat tertinggi di Asia.


ulasan TT

KAH KAH KAH

woit... MACAM MACAM CARA NAK MENIPU MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah.... ADA KEMPEN LAAA... ADA KEMPANG LAAA... kah kah kah...

woit... RAKYAT NAK HARGA GULA MURAH.... kah kah kah...

woit... BUKAN NAK DENGAR KEMPEN... kah kah kah...

woit... KALAU NAK JAGA KESIHATAN RAKYAT... KENAPA HOSPITAL DISWASTAKAN.... kah kah kah..

woit... KALAU NAK JAGA KESIHATAN RAKYAT.... KENAPA HOSPITAL TAK BERI PERCUMA.... kah kah kah...

woit.. JANGAN LAAA ALIH ALIH CERITA... kah kah kah...

woit.... JANGAN LAAAA TIPU ORANG MELAYU... kah kah kah..

woit... JANGANLAH BODOHKAN ORANG MELAYU.... kah kah kah..


sila baca

DATA DARI WORLD DIABETES DAY

Beban Diabetes mengikut Negara:

Negara dengan tertinggi adalah Amerika Utara, di mana 10,2% dari populasi orang dewasa menghidap diabetes, diikuti oleh Timur Tengah dan Afrika Utara Daerah dengan 9,3%. Negara dengan jumlah tertinggi orang yang hidup dengan diabetes adalah di Negara sekitar Pasifik Barat, di mana sekitar 77 juta orang menghidap diabetes dan Asia Tenggara dengan 59 juta.

India merupakan negara dengan sebahagian besar orang dengan diabetes, dengan pesakit saat ini 50.8 juta, diikuti oleh China dengan 43.2 juta. Di belakang mereka datang Amerika Syarikat (26,8 juta); Persekutuan Rusia (9.6 juta); Brazil (7,6 juta); Jerman (7,5 juta); Pakistan (7,1 juta); Jepun (7,1 juta); Indonesia (7 juta) dan Mexico (6,8 juta).

Ketika datang dengan peratusan populasi orang dewasa yang hidup dengan diabetes, data baru menunjukkan kesan diabetes di Daerah Teluk, di mana lima daripada Negara-negara Teluk termasuk dalam sepuluh negara yang terlibat. Negara kepulauan Pasifik Nauru memiliki peringkat tertinggi di dunia diabetes, dengan hampir satu pertiga daripada populasi orang dewasa (30,9%) hidup dengan penyakit. Hal ini diikuti oleh Emiriah Arab Bersatu (18,7%); Arab Saudi (16,8%); Mauritius (16,2%); Bahrain (15,4%); Reunion (15,3%); Kuwait (14,6%); Oman (13.4%); Tonga (13.4%) dan Malaysia (11,6%)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch