Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 25 Februari 2010

Musim Kemarau




Foto Empangan Sembrong dan Sungai Sembrong yang kering

Buka paip nak masak air pagi semalam, air keluar tapi halus di Taman Sri Lambak T6, malamnya pergi rumah mak mertua di Kampung Baru Kluang nak ambil wuduk, air tak ada terus. Semalam singgah rumah maknyai di Kampung Melayu Renggam pun air tak ada, SAJ catu kata mak...

Musim kemarau telah melanda, segera muhasabah diri kita, banyak istigfar dan buat solat hajat. Jangan cuba mainkan agama dan peraturan ciptaan Allah SWT, kelak Allah main-mainkan kita.

Petang semalam awan dah gelap sangat, memang macam nak hujan lebat, tetapi tak jadi hujan juga, malah awan tadi turunkan hujan mencurah di tempat lain pulak. Cuaca jadi sangat panas dan udara pulak lembab, memang amat merimaskan. Ya Allah, mungkin ini adalah tanda Allah SWT mainkan kita balik.

Empangan tetap kekeringan dan mula-mula ikan mati lama-lama manusia pun boleh mati akibat tidak cukup air. Bak kata Dato Mahfodz Mohamed, badan pun dah bau TANAH!.

Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan perasaan takut dan kelaparan, dan kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar. (Al-Baqarah : 155)

Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan; dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan. (Al-Anbiya’ : 35)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch