Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 15 Februari 2010

Rehlah keluarga di Gunung Ledang


Perjalanan dari Kluang ke Gunung Ledang hari ini (15/2/2010)memakan masa selama 3 jam,walaupun pada hari biasa perjalanan ke Gunung Ledang hanya memakan masa selama 2 jam,ini bermakna kami terpaksa merugikan 1 jam perjalanan kami.

Keadaan sesak bermula apabila kami memasuki Bandar Tangkak hingga ke Gunung Ledang,kenderaan bergerak perlahan-lahan hanya 10km/j.Kenderaan yang berderet benar-benar menguji kesabaran kami di tambah dengan cuaca panas yang amat terik.Sepanjang perjalanan kami beristighfar,bimbang-bimbang dosa kami menyebabkan kesesakan ini. Namun perjalanan tetap diteruskan jua.Anak-anak sudah kepanasan ...namun apakan daya pintu masuk B ke Gunung Ledang telah ditutup kepada kenderaan pengunjung.

Kami teruskan juga perjalanan,hendak berpatah balik...alang-alang menyeluk pekasam biarlah sampai ke pangkal lengan..hampir 500m lagi ke pintu A Gunung Ledang...kami teruskan perjalanan menuju ke Gunung Ledang.Alhamdulillah sampai juga kami ke pintu pagar Gunung Ledang dengan membayar RM5.50 untuk memakir kereta kami masuk ke kawasan "Parking" Gunung Ledang.

Subhannallah ...ramainya pengunjuung hari ini...mengalahkan hendak mendaki Batu Caves...maaf..tapi itulah hakikatnya.Pengalaman kali ke dua...rasa-rasanya yang sama pernah kami alami semasa pergi ke Bekok...tahun lepas semasa cuti Hari Pekerja. Semuanya menguji kesabaran namun keseronokan dapat dirasai kerana anak-anak dapat juga menikmati kesejukan air terjun...itu pun setelah kami mendaki Gunung Ledang...yang mungkin tidak berlaku kesesakan orang ramai.

Itulah adat musim perayaan...semua mahu membawa ahli keluarga berkelah dan merehatkan minda.Suasana yang tidak dapat kita lihat di negara luar.Apa yang penting kesabaran dan keseronokan telah menyebabkan kita rakyat Malaysia...berusaha untuk mencari tempat rekreasi yang mendamaikan. Moga kerajaan Johor dapat menambah lagi pusat-pusat pelancongan yang menarik bagi rakyat Malaysia khasnya dan rakyat Johor umumnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch