Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Selasa, 23 Februari 2010

Mesyuarat Agung PAS Cawangan Ulu Dengar usul desakan sidang DUN disiarkan di kaca TV




Tanaman sawit di felda Ulu Dengar dan Bro Anwar di sidang Parlimen

Walaupun berada di kawasan ulu atau pendalaman (berdekatan Gunung Berlumut Kluang) dalam bahasa mudah tetapi peneroka felda yang cintakan agar Islam didaulatkan menggunakan telinga mereka untuk mendengar berita dan maklumat yang sebenar. Masih ramai orang yang macam tak ambil kisah mengenai suasana politik tanahair dan masih menyokong gaya pemerintahan yang lama yang terkenal dengan skandal enjin jet hilang dan kapal selam yang tak boleh menyelam.

Satu usul yang menarik ialah mendesak supaya kerajaan meyiarkan sidang DUN Johor dan lain-lain negeri juga secara langsung di kaca TV dan radio bagi membolehkan rakyat tahu apa yang berlaku di dewan. Mereka nak tengok juga gelagat wakil rakyat yang mereka pilih samada aktif atau tidur.

Mesti banyak kekangan kerana siaran laporan Parlimen sekarang pun telah banyak yang disunting untuk kepentingan UmnoBN dan bukan siaran secara langsung. Apapun kalau kerajaan PM Najib telus dan terbuka satu Malaysia, beranikah beliau siarkan perbahasan Bro Anwar, Ust Hadi dan Kapral Singh secara terus kepada rakyat? saya rasa tak berani... saudara bagaimana?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch