Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Jumaat, 5 Februari 2010

Pekerjaan pemandu bas adalah mulia tetapi Utusan lebelkan mereka PELESIT












Utusan Sudah Melampau, Label Pemandu Bas Express Sebagai Pelesit

Kira-kira 37 pemandu bas ekspres di sini hari ini menyuarakan rasa kesal dengan laporan berita sebuah akhbar tempatan yang merujuk pemandu bas ekspres dengan gelaran “pelesit”.

Wakil mereka, Meor Johari Meor Abu Bakar berkata penggunaan istilah pelesit dalam laporan akhbar berkenaan bulan lepas itu dilihat berniat jahat, melampau, dan menjatuhkan maruah pemandu-pemandu bas ekspres.

keterlaluan

“Gelaran pelesit buat pemandu bas adalah kerterlaluan, seolah-olah pemandu bas mengabaikan keselamatan penumpang,” katanya dalam satu persidangan media di sini.

“Laporan itu mungkin bertujuan untuk menyedarkan tetapi istilah yang digunakan begitu berkesan bukan sahaja kepada kami pemandu-pemandu, malah turut melibatkan maruah kaum keluarga kami,” tambahnya.

malu dan dipandang serong

Beliau berkata ekoran penyiaran artikel itu, para pemandu bas berasa malu dan bimbang masyarakat memandang serong serta beranggapan negatif terhadap mereka.

Menurutnya beliau bersama beberapa rakan pemandu bas ekspres sudah mengambil inisiatif mengumpul tandatangan 571 pemandu bas ekspres di seluruh semenanjung yang membantah penyiaran laporan berita itu. — Bernama


Ulasan GB

Akhbar Utusan Malaysia sememangnya sudah melampau. Orang yang tidak bersalah, yang mencari rezeki yang halal untuk keluarga seperti pemandu bas express tiba-tiba kini dilabelkan sebagai "pelesit".

Sikap buruk wartawan di Utusan ini sewajar dibantah bukan sahaja oleh pemandu-pemandu bas express, tetapi seluruh rakyat Malaysia.

apakata utusan juga digelar pelesit

Apa kata jika wartawan-wartawan Utusan ini digelarkan pelesit? Apa perasaan anda dan anak isteri anda sedang anda tahu anda hanya mencari sesuap nasi untuk anda dan keluarga anda?

Nama akhbar Utusan Malaysia turut disebut di dalam mahkamah hari ini dimana nyaris sahaja tidak dikenakan perintah menghina mahkamah apabila membuat laporan tidak benar dan berniat jahat apabila melaporkan kes liwat Saiful.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch