Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 15 Februari 2010

Jom ambil Diploma Kepimpinan Islam ILHAM


Pada Ahad semasa orang lain seronok bercuti sempena Tahun Baru Cina, saya pula terpaksa dengan rela hati menghadiri kuliah Diploma Institit Latihan dan Perkaderan di bawah Lujnah Tarbiyah PAS.

Kuliah bermula 8.30 pagi dan tamat 6.30 petang memang amat memenatkan, al maklum, dah lama tak pergi kuliah pengajian secara formal selepas pengajian terakhir pada tahun 1992 di UiTM Cawangan Segamat, Johor.

Kuliah pagi dimulakan oleh Ust Atan dengan tajuk Harakah Islamiah, kemudian Ust Ariff dari Mersing bab Aqidah Islamiah. Sebelah petang Dr Mahfodz subjek Siyasah Syariyyah dan akhir sekali Ust Razali Jamil Al Hafidz madah Ulum Al-Quran.

Mulanya memang agak payah tetapi oleh kerana subjek yang diajar menepati dengan situasi kehidupan yang melanda masyarakat sekarang, serta banyak ilmu yang diperolehi dengan hujjah, kuliah menjadi amat menyeronokkan dan mencabar minda.

Kepada yang belum ambil pengajian ini, silalah mendaftar segera, mengikut Us Atan, pendaftaran masih dibuka lagi. Selamat belajar. Tahniah kepada Hj Hassan yang dah pencen dari jawatan Pegawai Felda pun masih sanggup belajar, saudara yang muda-muda bila lagi nak daftar?..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch