Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 28 September 2009

Berapa Banyak PAS Bina Masjid?



Foto Masjid Kristal yang menjadi kebanggaan Umno yang memerintah Trengganu. Tanya imam berapa saf solat subuh masjid hebat tu?

Tadi terdengar tazkirah di radio IKIM. Antara isinya, dalam Al-Quran ataupun hadith, tidak ada pun perintah untuk dirikan masjid, tapi yang ada hanyalah suruhan dirikan sembahyang kerana apabila umat Islam benar-benar ingin mendirikan sembahyang, barulah mereka terfikir akan kepentingan masjid.

Tapi saya tengok kerajaan BN sekarang ni terbalik. Bina masjid banyak tapi lengang, bina masjid tak salah tapi memakmurkan masjid itu yang utama atau aula. Sembahyang kat mana-mana masjid, surau atau musalla pun boleh dan tak semestinya masjid mesti mempunyai binaan yang mewah.

Sembahyang hari raya aidilfitri bukan main ramai sampai tak muat masjid, bila masuk waktu Zuhur tunggal berapa kerat orang jer. Di Masjid Taman Kasih Kluang tempat YB Jais dan Dato Ghapar (dulu) sembahyang, sibuk nak buat PROJEK besar dan naik tarafkan masjid tu, tapi Dato Jamil Khir (Sekarang Menteri) kata kalau setakat penuh sesak masa solat sunat Aidilfitri saja, itu fenomena BIASA di mana-mana tempat, sebab warga kota balik kampung halaman, lainlah kalau Solat Subuh sampai masjid tak muat itu memang mesti dibesarkan.

PAS bina orang yang nak pergi masjid, itu fokus kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch