Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Selasa, 29 September 2009

Promosi HUDUD Lawan Promosi KAPITALIS



Imej Piramid Kapitalis (klik untuk besarkan) yang mencengkam seluruh sistem kehidupan manusia di dunia sekarang ini

Sumber Brofat

Kita lihat pula sistem yang diguna pakai oleh majoriti kerajaan di dunia hari ini. Kapitalis, demokrasi dan pelbagai nama yang dengar macam hebat, tapi tak lebih daripada monyet yang sedang bergayut dalam hutan.

Tahukah anda bahawa sistem pemerintahan bercorak demokrasi adalah direka dan dibentuk supaya kekuasaan pemerintah dapat dikekalkan manakala rakyat semakin tertindas?

Sama ada sistem pemerintahan, ekonomi atau sosialnya, kesemuanya disusun begitu halus dan dibalut dengan slogan-slogan kebebasan, keadilan dan macam-macam lagi sebenarnya hanyalah kebenaran yang palsu.

Sistem inilah yang membesarkan lagi jurang antara si kaya dengan si miskin.

Sistem inilah yang telah menyebabkan masalah sosial semakin berlarutan. Golongan pekerja diperhamba secara halus.

Golongan pemerintah dipuja secara halus.

Hiburan melampau pula diperkenal agar rakyat semakin leka dan malas untuk berfikir. Jika rakyat mampu berfikir, tahulah mereka bahawa mereka itu sedang diperhamba oleh pemerintah.

Berfikirlah wahai manusia-manusia sekalian. Apabila sistem yang memperhambakan rakyat diperkenalkan, maka rakyat akan hidup terdesak. Apabila kehidupan menghimpit mereka, maka mereka akan lebih mudah terdorong untuk melakukan jenayah. Maka apabila mereka melakukan jenayah, maka pemerintah dengan gembira menghukum mereka.

Saya teringat cerita Rain God dalam buku literature short stories Tingkatan 4, bagaimana kisah kisah masyarakat yang hidup menderita di tanah yang kering kontang di tengah padang pasir. Diceritakan juga bagaimana penderitaan mereka, kebuluran, kehausan, tanaman-tanaman mereka mati semuanya.

Pada mulanya saya menyangka tempat mereka tiada pemerintah dan tiada kerajaan tidak dinyatakan pun bantuan-bantuan oleh pihak berkuasa diberikan.

Dan akhirnya akibat terdesak, sebuah keluarga dari masyarakat tersebut telah mengorbankan anak mereka kononnya untuk memanggil Tuhan hujan. Maka dengan tidak semena-mena, datanglah polis atau pihak berkuasa lalu menangkap ketua keluarga tersebut.

Ketika membaca bahagian tersebut, barulah saya terfikir, bagaimana BODOH dan ZALIMNYA pemerintah tersebut. Sudahlah kebajikan rakyat tidak dijaga. Apa yang dia tahu, hanya menghukum mereka.

Berbeza dengan Islam, kebajikan rakyat dijaga, kehormatan rakyat dipelihara, segala keperluan disedia maka rakyat tiada sebab untuk melakukan jenayah.

Maka apabila berlaku juga jenayah, perlulah mereka dihukum dengan keras. Janganlah kita asyik fikir adakah hukuman hudud betul-betul dapat mengekang jenayah. Ia telah terbukti benar. Tapi hakikatnya yang lebih kuat, untuk mengekang jenayah, kerajaan perlulah menjaga kebajikan rakyat dengan sebenar-benarnya. Laksanakanlah sistem-sistem Islam dalam pemerintahan.

Sistem Islam dalam politik, sistem Islam dalam ekonomi, sistem Islam dalam sosial, sistem Islam dalam kehidupan. Itulah sebenarnya yang mengekang jenayah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch