Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Isnin, 28 September 2009

Misteri Matahari Terbit Sebelah Barat Di Planet Marikh



Foto Plenet Marikh yang berhampiran dengan bumi yang mengalami fenomena pusingan arah terbalik. Bayangkan kalau bumi berputar lawan arah maka terbit matahari dari barat, masa tu taubat sudah tidak diterima dan antara tanda besar berlaku KIAMAT sebagaimana maksud hadis Nabi SAW.


Plenet Marikh telah mengalami peristiwa retrograde, dimana peristiwa tersebut adalah peristiwa berkurangnya kecepatan planet sehingga menyebabkan perpindahan terbitnya matahari dari sebelah timur menjadi disebelah Barat.

Lawati web berikut untuk memahami bagaimana fenomena ini berlaku:

http://mars.jpl.nasa.gov/allabout/nightsky/nightsky04.html

http://apod.gsfc.nasa.gov/apod/ap080511.html

http://famhar.multiply.com/journal/item/26

Dari Hudzaifah bin Usaid Al-Ghifari ra, berkata: Rasulullah saw. muncul di tengah-tengah kami pada saat kami saling mengingat-ingat. Rasulullah saw. bertanya, “Apa yang sedang kamu ingat-ingat?” Sahabat menjawab, “Kami mengingat hari kiamat.” Rasulullah saw. bersabda,”Kiamat tidak akan terjadi sebelum engkau melihat 10 tandanya.” Kemudian Rasulullah saw. menyebutkan: Dukhan (kabut asap), Dajjaal, binatang (pandai bicara), matahari terbit dari barat, turunnya Isa as. Ya’juj Ma’juj dan tiga gerhana, gerhana di timur, barat dan Jazirah Arab dan terakhir api yang keluar dari Yaman mengantar manusia ke Mahsyar. (HR Muslim)

Planet-planet selain Bumi seperti Marikh, Musytari dan Saturn, pada saat-saat tertentu tampak bergerak mundur (disebut “retrograde motion”). Awalnya gerak terbalik ini cuba dijelaskan dengan suatu epicycle, yakni putaran pada orbit tiap planet. Maksudnya, ada suatu titik yang mengorbit mengelilingi bumi, lalu planet-planet itu bergerak mengelilingi titik tersebut. Tapi semakin lama, epicycle ini makin tua, rumit, bingung dan lemah.

Yang membuat matahari terbit di timur adalah putaran bumi pada paksinya. Bumi berpusing dari barat ke timur, sehingga Malaysia selalu melihat matahari lebih dulu daripada India.

Boleh juga orbit bumi terganggu arah paksinya, seperti dibuktikan dari sejumlah penelitian bahwa di masa lalu paksi bumi itu tidak seperti saat ini.Ada kajian menunjukkan bahwa yang sekarang Utara itu kemungkinan adalah Selatan berjuta tahun dahulu. Namun selama arah putaran bumi masih mengikuti hukum alam, maka negara sebelah timur bumi masih lebih dulu melihat matahari. Syukur Alhamdulillah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch