Terjemahan / Alih Bahasa / Translate

Terjemahan / Alih Bahasa / Translate
Khas untuk pengikut yang tidak fasih Bahasa Melayu

Pengikut

Khamis, 28 Oktober 2010

Balu, anak-anak terbeban


Bongkah batu yang berbentuk sapi (lembu) yang menjadi tarikan pelancung ke taman negara Batu Sapi

BN peralat wanita, anak-anak dalam kesedihan
Warta Rakyat - harakah

SANDAKAN, 28 Okt: PKR menyifatkan tindakan Barisan Nasional (BN) meletakkan balu kepada bekas anggota Parlimen Batu Sapi yang baru meninggal dunia satu tindakan memperalatkan wanita yang sedang bersedih itu.

Demikian dakwa Pengarah Pilihan raya PKR, Fuziah Salleh dalam sidang media yang diadakan di sini semalam ketika mengulas pemilihan Linda Tsen Thau Lin sebagai calonnya di Batu Sapi.

Bagi beliau, perbuatan BN ini telah membuktikan mereka lansung tidak menjaga perasan Linda dan anak-anak kepada kemalangan yang berlaku, dan diwaktu yang sama mereka terpaksa menerima kesusahan yang dibebankan dalam memastikan PBS dan BN berkuasa.

survival

"PBS telah mempergunakan Linda dalam survival politik mereka, BN sendiri juga sanggup mempergunakan seorang wanita dalam kesedihan dan mempuyai tasnggungjawap kepada anak-anak yang tertekan akibat kehilangan seorang bapa secara mengejut," kata Fuziah.

Suami Linda, Edward meninggal dalam satu kemalangan jalan raya baru-baru ini apabila motosikal kuasa tingginya terlibat dalam kemalangan itu.

masalah bertutur BM

Sementara itu, media mula melihat calon BN itu menghadapi masalah untuk bertutur dalam Bahasa Malaysia kerana sehingga kini tidak ada sebarang kenyataannya yang dibuat dalam bahasa Kebangsaan itu.

Ekoran itu Fuziah berkata, calon PKR adalah pilihan raya terbaik untuk rakyat Batu Sapi bagi membolehkan segala isu mengenainya disampaikan dengan baik dalam Dewan Rakyat.

"Calon MP perlu mampu membawa isu nasional yang mampu dihubungkait dengan isu tempatan serta boleh direalisasikan ke peringkat setempat. Oleh rakyat Batu Sapi perlu seorang calon MP yang berwibawa untuk suara rakyat keparlimen dalam memastikan kebajikan dan hak mereka dipertahankan," kata beliau dalam sidang media itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
HACKED BY YOUR FUCKING LASER
BANGSAT-BANGSAT MALAYSIA, KALIAN MEMANG
GENERASI YANG BERMASALAH PRESTASI NOL
TAPI KESOMBONGAN LUAR BIASA
ULAH SUPORTER KALIAN YANG MAIN LASER
ADALAH CERMIN DARI SIFAT KALIAN YANG MEMALUKAN
BLOG INI DI HACK OLEH LASER HIJAU KALIAN YANG MENGGANGGU PEMAIN INDONESIA
FUCK YOU UP!!! son of a bitch